/
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

عرضه بنزین سوپر در پمپ بنزین‌های کشور

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران صبح امروز (پنجم دی ماه 1401) در گفتگو با رادیو اقتصاد گفت: بنزین سوپر حدود یک هفته است در جایگاه‌ها عرضه می‌شود.
کد خبر : ۵۰۷۹۸

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، علی‌اکبر نژادعلی گفت: سوخت‌رسانی بنزین به تمامی مجاری عرضه سوخت و جایگاه‌های کشور به نحو احسن انجام می‌شود و مشکل خاصی در این ارتباط وجود ندارد. 

نژادعلی درباره توزیع بنزین سوپر به مجاری عرضه سوخت گفت: به دلیل به روزرسانی یکی از پالایشگاه‌های کشور یک مدت بنزین سوپر در جایگاه‌ها موجود نبود که حدود یک هفته است عرضه بنزین سوپر در جایگاه‌ها از سرگرفته شده است.

وی با بیان اینکه کمبودی از نظر توزیع بنزین در جایگاه‌ها وجود ندارد و بنزین سوپر نیز مثل گذشته در برخی جایگاه‌ها که از قبل تعیین شده، عرضه می‌شود اظهار کرد: طبق ناحیه‌بندی و تقسیم بندی‌های انجام شده و با توجه به اینکه در پالایشگاه‌های کشور بنزین  یورو چهار و پنج تولید می‌شود و عدد اکتان آن نزدیک بنزین سوپر است، این فرآورده در همه جایگاه‌ها توزیع نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: در حال حاضر در کاتالوگ‌ خودروها استفاده از بنزین سوپر مورد توجه است در صورتی که بنزین‌ یورو چهار و پنج در سطح بنزین سوپر و در واقع  اکتان آن نزدیک به بنزین سوپر است. 

وی با بیان این خبر که بنزین یورو در کلان‌شهرها مستمراً توزیع می‌شود و اصلا متوقف نشده بیان کرد: در ارتباط با کلان‌شهرها، بنزین یورو مثل سنوات گذشته در جایگاه‌ها عرضه سوختمون داریم عرضه میکنیم، بنزین سوپر هم با توجه به اینکه حالا تازه یک هفته ای است که عرضش شروع شده این کم کم گسترش پیدا میکنه به تمامی شهرهایی که قبلا در اونا بنزین سوپر عرضه میشده.

نژادعلی به تولید بنزین یورو در پالایشگاه‌های کشور و در واقع اینکه تولید بر اساس نیاز کشور و حتی بیشتر از آن است اشاره کرد و گفت: در زمانی که با تولید و توزیع بنزین سوپر با محدودیت مواجه شویم بنزین یورو می‌تواند جایگزین خوبیمی تواند باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اکتان بنزین معمولی را 87، بنزین یورو 91 و بنزین سوپر را 95 اعلام و تصریح کرد: ماشین‌هایی که تولید جدید هستند می‌توانند بنزین یورو که اکتان آن نزدیک به بنزین سوپر است را جایگزین بنزین سوپر کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از بنزین پتروشیمی‌ها برای خودروها استفاده می‌شود، گفت: بنزین پتروشیمی‌ها در جایگاه‌ها عرضه نمی‌شود. بنزین از اجزای مختلف تشکیل می‌شود که در اصل کلیه اجزا در پالایشگاه‌های نفت تولید و در واقع از بنزین پتروشیمی‌ها در فرآیند بنزین‌سازی استفاده خواهد شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر