/
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳

قطع گاز 40 مرکز اداری و دولتی در استان قم

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با بیان این که برخورد با مشترکان پرمصرف استان از ادارات دولتی و بانک‌ها آغاز شده است، تاکید کرد: هیچ قطع گازی بدون اخطار کتبی قبلی انجام نمی‌شود.
کد خبر : ۵۱۱۵۹

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به اجرای طرح پایش دمای ادارات و اماکن عمومی اظهار کرد: در این طرح که از آذر ماه سال جاری آغاز شده؛ تاکنون 5686 بار دمای ادارات، سازمان‌ها و بانک‌های استان پایش و 757 بار نیز برای مراکز پرمصرف اخطار قطع صادر شده است.

وی با بیان این که در این طرح تاکنون گاز بیش از 40 اداره، سازمان‌ و بانک‌ پرمصرف قطع شده است، تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه رسمی وزارت کشور، تمامی ادارات، بانک‌ها، مراکز فرهنگی، آموزشی و سایر اماکن عمومی که دمای محیط آنها بیش از دمای آسایش یعنی 18 درجه سانتی‌گراد باشد؛ پرمصرف محسوب می‌شوند.

خوش‌لهجه با بیان این که شرکت گاز استان قم برخورد با مشترکان پرمصرف را از ادارات دولتی و بانک‌ها آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: البته لازم است تاکید شود که هیچ قطع گازی بدون اخطار کتبی قبلی انجام نمی‌شود.

وی افزود: ادارات و اماکن دولتی که از این مصوبه تخطی کنند، در مرحله نخست گاز آنها به مدت 24 ساعت و در صورت تکرار به مدت یک هفته قطع خواهد شد.

خوش‌لهجه همچنین تاکید کرد که در این طرح، تمامی مراکز و اماکن یاد شده مکلف هستند موتورخانه‌های ساختمان‌های خود را یک ساعت قبل از شروع کار  روشن و یک ساعت قبل از اتمام کار خاموش کنند.

وی توجه به معماری ساختمان‌ در هنگام طراحی و ساخت را گامی اساسی برای مقابله با اتلاف انرژی دانست و در این باره توضیح داد: استفاده از قاب پنجره با عایق حرارتی بالا، درز بندی مناسب در، پنجره و نورگیرها، استفاده از شیشه‌های دوجداره برای پنجره و نصب پرده‌های ضخیم، تاثیر زیادی در حفظ دمای آسایش ساختمان خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر