/
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱

نیروگاه ری قابلیت استفاده از سوخت مازوت را ندارد

مدیرعامل نیروگاه ری گفت: تنها سوخت جایگزین در این نیروگاه، سوخت مایع گازوئیل است که در مواقع عدم تخصیص سهمیه گاز، این مجموعه برای تامین برق پایدار و نیاز شبکه از سوخت جایگزین استفاده خواهد کرد.
کد خبر : ۵۱۱۷۲

نبض نفت - حمید بادرستانی، مدیرعامل نیروگاه گازی ری با اشاره به افزایش آلودگی تهران و طرح مسئله مصرف سوخت مازوت در نیروگاه های کلانشهر تهران گفت: این موضوع در حالی عنوان می شود که طراحی واحدهای تولید انرژی در نیروگاه ری به گونه ای است که به هیچ عنوان قابلیت استفاده از سوخت مازوت را ندارند و ما اگر بخواهیم هم نمی توانیم از این نوع سوخت استفاده کنیم.

بادرستانی با اشاره به اینکه سوخت اول و اصلی این نیروگاه گاز طبیعی بوده و وضعیت تامین گاز نیروگاه نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داشته است، افزود: تنها سوخت جایگزین در این نیروگاه، سوخت مایع گازوئیل است که در مواقع عدم تخصیص سهمیه گاز، این مجموعه برای تامین برق پایدار و نیاز شبکه از سوخت جایگزین استفاده خواهد کرد.

مدیر عامل نیروگاه ری با بیان اینکه "در سالی که گذشت کمتر از 2 درصد سوخت نیروگاه سوخت جایگزین یعنی گازوئیل بوده است"، گفت: استفاده از سوخت مایع گازوئیل آثار مخرب بیشتری بر روی تجهیزات توربین خواهد داشت و هرگز اولویت مصرفی ما نبوده و نخواهد بود.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر