/
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲
دکتر حبیبی در تشریح برنامه‌های نهمین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت عنوان کرد:

۷۰ درصد مرگ و میرها در کشور بر اثر بیماری‌های‌ غیر واگیر است

رئیس جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: نهمین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت، از ۲۱ دی آغاز می‌شود تا پزشکان و محققان درباره آخرین نتایج و تحقیقات خود تبادل‌نظر کنند. دکتر حبیبی ۷۰ درصد مرگ و میرها در کشور را بر اثر بیماری‌های‌ غیر واگیر ذکر کرد.
کد خبر : ۵۱۲۳۱

تهیه و تولید: محمد رضایی

به گزارش نبض نفت برنامه‌های نهمین کنگره سالانه زخم و ترمیم بافت، با حضور دکتر مسعود حبیبی رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و رئیس نهمین کنگره، دکتر پروین منصوری دبیر علمی بخش علوم بالینی نهمین کنگره، دکتر سید مهدی طبایی دبیر نهمین کنگره، دکتر منصور جمالی زواره دبیر علمی بخش علوم پایه نهمین کنگره، دکتر نادری دبیر بخش علوم پایه نهمین کنگره و دکتر محسن فاتح دبیر اجرایی نهمین کنگره برگزار می‌شود.

دکتر مسعود حبیبی، در تشریح برنامه های این کنگره گفت: ۷۰ درصد مرگ و میرها در کشور بر اثر بیماری‌های‌ غیرواگیر مثل بیماری‌های قلبی، دیابت، چاقی و... است. یکی از عوارض مشترک این بیماری‌ها زخم‌های مزمن است که باعث شایع‌ترین سرطان زنان (سرطان پستان)، سرطان مردان (سرطان پروستات) و لنفوم‌هاست.

وی افزود: دیابت یک بیماری فراگیر است و حدود ۶ میلیون نفر در کشورمان به دیابت مبتلا هستند. معمولاً ۱۵ درصد بیماران دیابتی یعنی حدود ۹۰۰ هزار نفر در خطر ابتلا به زخم پای دیابتی قرار دارند. هزینه این زخم‌ها در سال ۲ هزار دلار است و اگر استئومیلیت شود، ۴ هزار دلار و عدم درمان و پیشرفت بیماری باعث افزایش هزینه به حدود ۱۵ هزار دلار خواهد شد.

دکتر حبیبی، یکی از مهمترین اقدامات درباره این بیماری‌ها را پیشگیری دانست و گفت: این مسئله نیاز به آموزش همگانی و سواد سلامت دارد تا از ابتلا و پیشرفت بیماری جلوگیری کنیم. همچنین سبک زندگی نادرست نیز در این زمینه بی‌تأثیر نیست؛ از این رو کنگره سبک زندگی را در ماه‌های آینده برگزار خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در پژوهشکده فناوری‌های زخم و ترمیم بافت درباره راهکار‌های مختلف درمان‌های نوین، مطالعات متعددی انجام شده است تا پزشکان و پرستاران بتوانند در درمان این بیماران مؤثر باشند.

رئیس جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، یکی از اقدامات مهم پژوهشکده را برگزاری کنگره زخم و ترمیم بافت دانست و بیان کرد: نهمین دوره این کنگره از ۲۱ دی آغاز می‌شود تا پزشکان و محققان درباره آخرین نتایج و تحقیقات خود تبادل‌نظر کنند.

دکتر محسن فاتح نیز، در تشریح برنامه های این کنگره گفت: در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، کنگره به صورت غیرحضوری (وبینار) برگزار شد و امسال بعد از دو سال به صورت حضوری در سالن همایش‌های بین‌المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این کنگره چهارشنبه تا جمعه (۲۱ تا ۲۳ دی‌ماه) برگزار خواهد شد و در کنار برنامه‌های علمی پیش‌بینی‌شده، نمایشگاهی نیز برگزار خواهد شد که شرکت‌های فعال در حوزه زخم و ترمیم بافت در آن حضور پیدا خواهند کرد تا پژوهشگران بتوانند ارتباط نزدیک‌تری با حوزه‌های تجاری و بازار برقرار نمایند.

دکتر فاتح، به انتخاب دانشمند جوان در حوزه زخم و ترمیم بافت اشاره کرد و گفت: امسال از بین پژوهشگران داخل کشور که شرایط مورد نظر را داشتند، یک نفر به عنوان دانشمندان جوان برتر انتخاب می‌شود تا پژوهشگرانی که می‌توانند به حل مشکلات جامعه کنند، شناسایی شوند.

دبیر اجرایی نهمین کنگره زخم و ترمیم بافت، در پایان سخنان خود گفت: در این کنگره پژوهشگران متعددی از کشورهای کانادا، آلمان، استرالیا، چین و عراق به سخنرانی خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است، نهمین کنگره بین اتلمللی زخم و ترمیم بافت، 21 دی ماه سالجاری، با حضور متخصصان و محققان کشور، در مرکز همایشهای بین المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی تهران آغاز به کار می کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر