/
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده مطرح کرد:

اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت در وزارت نفت، تمرکز بر شایسته سالاری بانوان است

مشاور وزیر نفت در امور بانوان و خانواده با بیان این‌که اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت در وزارت نفت ازجلمه مهم‌ترین محورهای مورد توجه در وزارت نفت است، از ایجاد کارگروه‌های تخصصی به منظور شناسایی و پیگیری چالش‌های پیش روی بانوان در مراکز تصمیم‌گیری خبر داد.
کد خبر : ۵۱۳۹۷

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ زینب قیصری در جشن بزرگ بانوان صنعت نفت استان فارس با گرامی‌داشت ولادت حضرت فاطمه زهرا «س» و روز زن افزود: از سال گذشته سفرهای استانی به منظور شناسایی مطالبات بانوان شاغل در مجموعه وزارت نفت آغاز شد و موارد احصا شده در کارگروه‌های تخصصی موردبحث و تبادل نظر قرار می گیرند و در نهایت راهکارهای عملیاتی را به وزیر نفت و معاونت منابع انسانی ارائه می‌شوند.

وی بیان داشت: یکی از مهمترین درخواست های بانوان مربوط به شایسته سالاری و مشارکت دادن آن‌ها در تصمیم گیری‌ها بر اساس توانمندی‌های آنان است.

اصلاح قوانین با هدف ایجاد فرصت‌های برابر برای رشد بانوان

قیصری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ورود بانوان در عرصه‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، اظهار داشت:  باید قوانین را به سمتی تدوین کرد تا ضمن ایجاد فرصت های برابر برای رشد بانوان در ساختارهای اداری و سازمانی، دغدغه‌های آن‌ها را در خصوص وظایف خانه و خانواده نیز برطرف کرد.

وی با اشاره به تفاوت معناداری که در این زمینه وجود دارد، گفت: بسیاری از بانوان مجموعه وزارت نفت از تخصص و توانمندی های لازم برای مدیریت در بخش های مختلف برخوردار هستند و می توان از دانش و تجربیات آن‌ها در هیأت‌مدیره‌ها و شوراهای اصلی بهره برد.

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از سخنانش با آسیب شناسی مشکلاتی که زنان شاغل در وزارت نفت با آن روبرو هستند، عنوان کرد: برخی از قوانین در تضاد با وظایف مادری است. متاسفانه این مشکلات سد راهی برای ارایه توانمندی های بانوان شده و باید با بهره گیری از نظرات کارشناسان در کارگروه های تخصصی در راستای برطرف سازی آن‌ها اقدام کرد.

قیصری در ادامه با اشاره به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط مجلس شورای اسلامی گفت: این قانون در 73 ماده به دستگاه های مختلف ابلاغ شده و عالی‌ترین مقام دستگاه های اجرایی ملزم به ارایه وضعیت عملیاتی این قانون هستند.

توجه به طرح جوانی جمعیت در وزارت نفت

وی با اشاره به اولویت های امور زنان و خانواده در صنعت نفت، افزود: در کنار مطالبات شغلی بانوان مانند پوشش بیمه ای فرزندان، حمایت از زنان سرپرست خانوار، آموزش بانوان، شناسایی بانوان توانمند و هموار سازی مسیر پیشرفت شغلی آن‌ها، توجه ویژه‌ایی نیز به طرح جوانی جمعیت می شود.

قیصری با بیان این‌که قرارگاه جمعیت در مجموعه وزارت نفت فعال شده، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلاتی که بانوان مجموعه وزارت نفت با آن روبرو هستند با اجرایی سازی قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قابل حل و فصل است و در عمل اجرای این قانون، نقش تسهیل گری دارد.

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده در پایان، با اشاره به این‌که یکی از مفاد قانون حمایت از خانواده به ارائه تسهیلات و تهیه زیرساخت های لازم در خصوص نگهداری از کودکان کارکنان است، گفت: یکی از مسائل کشور در حال حاضر کاهش جمعیت مولد است و باید با درک مشکلات اقتصادی خانواده ها و پیاده‌سازی طرح های حمایتی، ضمن تشویق مجردان به ازدواج، خانواده‌ها را به فرزندآوری تشویق کرد و طرح های تشویقی را پیش روی جوانان قرار داد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر