/
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴

گاز بیش از ۱۰۰۰ ویلای فاقد سکنه در آذربایجان شرقی قطع شد

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: به منظور تأمین پایدار گاز مشترکین خانگی، گاز بیش از ۱۰۰۰ ویلای خالی از سکنه قطع شده است.
کد خبر : ۵۱۵۳۴

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، نادر کمالی افزود: با توجه به زنگ هشدار افت فشار و قطع گاز در چند استان کشور و به منظور کاهش مصارف غیرضروری، گاز ویلاهای خالی از سکنه قطع می شود.

به گفته وی، در این راستا گاز بیش از ۱۰۰۰ ویلای خالی از سکنه قطع شده است.

 وی اظهار داشت: حذف مصارف غیرضروری از مهم ترین اقدامات موثر در ذخیره سازی گاز برای مصارف گرمایشی مردم بوده

 کمالی ضمن درخواست از مردم برای مشارکت و همراهی در مدیریت مصرف تاکید کرد: از مردم فهیم استان درخواست می شود با شرکت در پویش هر خانه یک اتاق گرم و حذف مصارف غیرضروری سهمی مهم در ادای مسئولیت های اجتماعی خود در قبال همنوعانشان داشته باشند.

 مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی بیان کرد: پایش و شناسایی مشترکین پرمصرف تداوم داشته و با هدف حفظ حقوق سایر مشترکین و جلوگیری از تاثیر سوء و رکود در سایر بخش های زیرساختی و غیرخانگی استان، در صورت مشاهده هر گونه مصرف بی رویه، جریان گاز قطع خواهد شد.

کمالی با تأکید بر این که کاهش یک درجه دمای اتاق برابر با کاهش 6 درصدی مصرف گاز و نقش بسیار مهمّی در مدیریت مصرف گاز دارد، تصریح کرد: هم اکنون 66 درصد گاز توزیعی استان به بخش خانگی اختصاص یافته و این درحالی است که برای تأمین نیاز گرمایشی مردم، مصارف گاز اکثر بخش های زیرساختی تولیدی و صنعتی محدود شده و صرفاً 15 درصد به این بخش اختصاص یافته است.

 وی با اشاره به پیش قدمی و همراهی همیشگی مردم استان در رعایت حال همنوعان و همیاری مسئولین در تأمین رفاه و آسایش هم استانی های عزیز افزود: خوشبختانه در سایه همراهی مردم استان شاهد روند نزولی در مصرف گاز هستیم.

 مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: استفاده از لباس‌های گرم و مناسب در منزل، بستن دریچه کانال‌های کولر با پوشش‌های ضخیم و مناسب، عایق‌بندی و سرویس‌های دوره‌ای موتورخانه‌ها، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق های بلااستفاده، رعایت دمای رفاه 18 تا 21 درجه، توجه ویژه به اجاق گاز و تناسب ظروف و شعله از مهم ترین راهکارهایی است که فرهنگ مصرف بهینه را در خانواده نهادینه می سازد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر