/
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
در راستای حراست از حریم خطوط لوله انتقال گاز استان های شمالی؛

بیش از 22 هزار و 800 مورد بازدید از مسیر خط لوله در 9 ماهه سال جاری انجام شد

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز از 22 هزار و 879 مورد بازدید مسیر خط انتقال گاز جهت حفظ و حراست از حریم خطوط لوله در 9 ماهه سال جاری خبر داد.
کد خبر : ۵۱۵۳۸

  1. به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محی الدین مفخمی در تشریح این خبر اظهار کرد: بی شک خطوط لوله گاز کشور از ﺷﺮﯾﺎﻧ‌ﻬﺎی ﻣﻬﻢ اﻗﺘﺼﺎدی و از ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‌ﻫﺎی ارزﺷﻤﻨﺪ ﻣﻠـﯽ ﺑـﻪ ﺷـﻤﺎر ﻣﯽ رود و حفظ و نگهداری از حریم این خطوط از اهمیت بالایی برخوردار است؛ و در این راستا وجود جنگل، کوه، رودخانه‌های خروشان در منطقه 9 و مجاورت استان‌های شمالی با دریا، مشکلات نگهداری و امر صیانت از حرایم خطوط لوله را بسیار دشوارتر کرده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی اراضی و تراکم جمعیت در منطقه و عبور خطوط لوله از مجاورت اراضی کشاورزی و مسکونی، تجاوز به حریم خطوط لوله گاز را در این منطقه نسبت به مناطق دیگر چندین برابر کرده است، افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه 22 هزار و 879 مورد بازدید از مسیر خط انتقال گاز در منطقه 9 انجام شده که در این راستا 176 اخطار به کسانی که حریم خطوط لوله را رعایت نکرده بودند داده شده است.

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز خاطرنشان کرد: در این مدت یک هزار و 618 مورد بازدید و پاسخگویی به استعلام ها نیز انجام شده است.

مفخمی ضمن قدردانی از واحدهای پشتیبانی منطقه با بیان اینکه خطوط لوله انتقال گاز بواسطه فشار بالای گاز طبیعی دارای حریم ایمنی هستند، یادآور شد: یکی از مهمترین وظایف منطقه، صیانت از حرایم اختصاصی و ایمنی خطوط لوله انتقال گاز بوده و همکاری و همراهی سایر سازمان‌ها، ارگان‌ها و ادارات دولتی در راستای رعایت و حفظ حرایم ایمنی و اختصاصی خطوط لوله انتقال گاز ضروری است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر