/
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰

بهینه سازی مصرف گاز بیش از 7 هزار موتورخانه در استان اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: در راستای صرفه جویی و مدیریت مصرف گاز، تعداد 7 هزار موتورخانه در استان بهینه‌سازی شده است.
کد خبر : ۵۱۷۹۶

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، ابوالقاسم عسکری، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان، اظهار کرد: در راستای صرفه جویی و مدیریت مصرف گاز، تعداد 7هزار موتورخانه در استان بهینه‌سازی شده که از این تعداد 4 هزار موتورخانه در سال گذشته و 3 هزار موتورخانه از ابتدای سال جاری تا کنون بوده است.

وی با تاکید بر لزوم مصرف بهینه انرژی بویژه گاز افزود: خوشبختانه با ایجاد ساختار بهینه سازی مصرف گاز در شرکت ملی گاز شاهد تحرک موثر در زمینه مدیریت انرژی بوده ایم.

عسکری، از کاهش بیش از 30 درصدی مصرف گاز در واحدهای موتورخانه بهینه سازی شده خبر داد و افزود: توسعه طرح های بهینه سازی در صنایع نیز می‌تواند نقش قابل توجهی در ایجاد ارزش افزوده در مصرف گاز و ارتقای راندمان تولید داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان همچنین بیان داشت: با توجه به شرایط موجود در حوزه مصرف انرژی واهمیت مصرف بهینه و صرفه جویی همه جانبه در برق و گاز، تعاملات سازمان نظام مهندسی و شرکت گاز می بایست در راستای اجرای هر چه بهتر مقررات ملی ساختمان از جمله مباحث 17، ۱۹ و ۲۲ با جدیت بیشتر و بهتر از گذشته پیگیری شود.

وی، با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از تلفات انرژی به واحدهای صنعتی، ادارات، مکان‌های عمومی ، مجتمع های تجاری، و مراکز آموزشی مربوط است، تصریح کرد: برای بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش مصرف سوخت باید قوانین و مقررات ملی نظام مهندسی رعایت شود.

عسکری، اضافه کرد: الزاماً، قبل از هرگونه حفاری در سطح استان، بایستی مجوزهای لازم از شرکت گاز اخذ شده و همچنین قبل از تخریب و خاکبرداری از ساختمان ها نیز استعلام لازم به منظور جمع آوری علمک و تاسیسات گاز انجام گیرد تا هیچ گونه حادثه ای ایجاد نشود.

وی، خاطر نشان ساخت: اگر در طراحی و اجرای مسکن به‌عنوان یک کالای عمده مصرف‌کننده انرژی مبحث 19 مقررات ملی ساختمان و سایر مباحث بهینه‌سازی دیده شود، می‌توان یک عمر از عوایدش بهره‌مند شد،لذاضروری است برای بخش انرژی آن فکر اساسی داشته باشیم.

در ادامه ، رئیس سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان اصفهان ضمن اشاره به نقش مبحث ۱۹ و ۲۲ مقررات ملی ساختمان در صرفه‌جویی انرژی، اظهار داشت: ما ستاد اجرایی مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان را در سازمان نظام مهندسی فعال کردیم که یکی از محور‌های آن، مراقبت و نگهداری از ساختمان‌ها است. همچنین تعیین تکلیف برای مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان (صرفه‌جویی در مصرف انرژی) از برنامه‌های جاری این ستاد است که از این پس ما با رعایت اولویت آن‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر