/
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰

تولید بيش از ۱۸۶ ميليون بشکه میعانات گازی در پالايشگاه‌هاي مجتمع پارس جنوبی

مديرعامل مجتمع گاز پارس جنوبي گفت: با تكيه بر دانش بومي و اقدامات نوآورانه متخصصان و كاركنان داخلي، در 9 ماه گذشته از سال جاري بيش از ۱۸۶ ميليون بشكه ميعانات گازي در 13 پالايشگاه‌ مجتمع گاز پارس جنوبي توليد شده است.
کد خبر : ۵۱۸۳۱

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومي شركت ملی گاز ایران، احمد باهوش با اشاره به اینکه این مجموعه بزرگ‌ترین تولیدکنندگان میعانات گازی در خاورمیانه است بيان كرد: روزانه بیش از ۷۰۰ هزار بشکه میعانات گازی با تلاش و تكيه بر توان داخل متخصصان و كاركنان داخلي در این ۱۳ پالایشگاه مجتمع تولید می‌شود.

مديرعامل مجتمع گاز پارس جنوبي، در ادامه تصريح كرد: در ۹ ماه امسال بیش از ۱۸۶ میلیون بشکه میعانات گازی در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده که نسبت به سال مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه با تلاش کارکنان این مجتمع گازی توانستیم در ۹ ماهه امسال، ۲.۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش تولید داشته باشیم، افزود: این گاز فرآورش شده برای مصرف تجاری، خانگی و صنایع عمده به خط سراسری تزریق می‌شود.

باهوش ادامه داد: مجتمع گاز پارس جنوبي تأمین‌کننده خوراک شرکت‌های پتروشیمی بوشهر، پتروپالایش کنگان و پتروشیمی پارس نيز است و افزون بر این، تأمین‌کننده کمبود خوراک پالایشگاه فجر جم تا ۴۰ میلیون مترمکعب در روز هستیم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر