/
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴

ایمن سازی خط لوله سرخس- نکا در بستر رودخانه اسپینه رود در استان مازندران

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز از اتمام عملیات ایمن سازی خط لوله 30 اینچ سرخس- نکا در بستر رودخانه " اسپینه رود " استان مازندران در این منطقه عملیاتی خبر داد.
کد خبر : ۵۱۹۶۱

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محی الدین مفخمی با اعلام این خبر اظهار کرد:  در ادامه اجرای پروژه های ایمن سازی خط لوله در بستر رودخانه های خروشان منطقه 9 عملیات انتقال گاز، ایمن سازی خط لوله انتقال سرخس نکا در بستر رودخانه اسپینه رود در محدوده مرکز بهره برداری نور به اتمام رسید.

وی به مخاطرات خطوط لوله انتقال گاز در شمال کشور با توجه به شرایط اقلیمی، جغرافیایی و بارش های سیل آسا اشاره کرد و افزود: با اقدامات و فعالیت های شبانه روزی، این خط لوله در بستر رودخانه "اسپینه رود" با ترمیم ابینه ها و احداث دیوار  بتنی در دو طرف رودخانه ایمن سازی شد.

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز خاطرنشان کرد: در راستای ایمن سازی این خط، دیواره هایی به طول 40 و 65 متر در دو ضلع غربی و شرقی این رودخانه احداث شد و خط لوله انتقال بر روی این دیواره قرار گرفته است.

مفخمی با اشاره به پروژه های ایمن سازی خطوط لوله در این منطقه عملیاتی، یادآور شد: در سال جاری 28 پروژه ایمن سازی خطوط لوله در بستر رودخانه ها و نقاط رانشی به اتمام رسیده و یا در حال اجرا و رو به اتمام است.

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز از تلاش های بی وقفه همکاران منطقه در اجرای پروژه های ایمن سازی جهت پایداری و استمرار جریان گاز در شمال کشور قدردانی کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر