/
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
فرماندار زنجان:

توسعه گازرسانی؛ موجبات مهاجرت معكوس در روستاهای زنجان را فراهم کرده است

فرماندار زنجان با اعلام این‌که با گازرسانی به 9 درصد جمعیت درحال گازرسانیِ شهرستان زنجان؛ بیش از 95 درصد خانوار روستایی این شهرستان از نعمت گازطبیعی بهره‌مند می‌شوند؛ گفت: به بركت انقلاب اسلامي؛ توسعه گازرسانی؛ موجبات مهاجرت معكوس در روستاهای زنجان را فراهم کرده است.
کد خبر : ۵۲۳۶۳

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومي شركت ملی گاز ایران، پرویز خالقی در حاشیه مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 35 طرح گازرسانی در شهرستان زنجان، با بیان این که به بركت انقلاب اسلامي؛ توسعه گازرسانی؛ موجبات مهاجرت معكوس در روستاهای زنجان را فراهم کرده، افزود: در حال حاضر، 86.5 درصد جمعیت شهرستان زنجان با 26 هزار و500 خانوار از نعمت گاز بهره مند هستند که با گازرسانی به 47 روستای در دست اجرا با 9 درصد بهره‌مندی؛ این میزان تا پایان سال 1402، به 95 درصد افزایش می‌یابد.

فرماندار زنجان در ادامه، با اشاره به بهره‌مندی 100 درصدی خانوار شهری و 86.5 درصدی خانوار روستایی شهرستان زنجان از نعمت گازطبیعی؛ با بيان اين‌كه از 257 روستاي این شهرستان با 26 هزار و 494 خانوار؛ 150 روستا با 22 هزار و 924 خانوار؛ بهره مند از گاز طبيعي است؛ افزود: در حال حاضر طرح گازرسانی به 47 روستا در دست اجرا است که با این اقدام؛ 2 هزار و 321 خانوار روستایی دیگر به شبکه گاز کشور متصل می‌شوند.

خالقی افزود: همچنین 27 روستا با 975 خانوار در دست طراحی است که با اتمام طرح‌های گازرسانی در این روستاها نیز؛ 4 درصد دیگر از خانوار روستایی شهرستان زنجان از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.

وی در پایان از مدیریت و جذب اعتبارات لازم برای گازرسانی به مناطق روستایی باقیمانده، مهندسین، کارشناسان و کارکنانی که در دورافتاده‌ترین و صعب‌العبورترین مسیرها به دنبال گرما بخشیدن و روشن کردن خانه های مردم شریف استان هستند؛ قدردانی کرد.

گفتنی است؛ 5 شهرك صنعتي اشراق، نوآوران، کهناب (تخصصی برق ، الکترونیک، IT)، و تخصصي روي و دره لیک این شهرستان و 2 محور صنعتي ذاكر - بناب و روي و همچنین صنايع عمده این شهرستان همچون نخ تاير صبا، سرب و روي، روغن نباتي جهان، شمش سازان، شركت ريخته گري پيوسته سهند (سايت روستاي قيطول) و راشا كاسپين از نعمت گاز طبیعی استفاده می کنند.

همچنین، تأمين گاز 20 جايگاه CNG در سطح شهرستان زنجان نيز از دیگر اقدامات شرکت گاز استان زنجان در ارائه هر چه بهتر خدمات به مشتركين زنجانی است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر