/
۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

ارسال بیش از 7 میلیون پیامک مرتبط با بهینه‌سازی مصرف گاز در استان قم

مدیرعامل شرکت گاز استان قم از ارسال بیش از 7 میلیون پیامک مصرف بهینه مصرف گاز در استان خبر داد.
کد خبر : ۵۲۳۸۹

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مرتضی خوش‌لهجه طی با اشاره به افزایش مصرف گاز طبیعی در ماه‌های سرد سال، اظهار کرد: در همین راستا شرکت گاز استان قم در 70 مرحله، اقدام به ارسال 7 میلیون و 240 هزار پیامک به مشترکان گاز طبیعی کرده است.

وی نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه، اطلاع‌رسانی سیاست‌های تشویقی و بازدارنده دولت در جهت مدیریت مصرف گاز طبیعی و یادآوری نکات ایمنی پیرامون استفاده از وسایل گرمایشی را از جمله مضامین پیامک‌های ارسال به مشترکان گاز طبیعی عنوان کرد.

خوش‌لهجه با اشاره به ضرورت آگاه‌سازی و آموزش صحیح شهروندان در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف بهینه، تصریح کرد: اولین قدم برای ترویج و پایداری یک فرهنگ، اطلاع‌رسانی صحیح، گسترده و تأکید بر مزایای آن فرهنگ است.

وی با بیان این که شهروندان می‌بایست در قبال رفتارهای اجتماعی احساس انگیزه کنند، خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای کلیدی برای ایجاد انگیزه در شهروندان،  آموزش صحیح آنان است. برای نمونه شهروندان در صورتی که مزایای استفاده از یک فرهنگ را بدانند؛ در قبال آن فرهنگ احساس مسئولیت می‌کنند.

خوش‌لهجه تولید و انتشار پوستر، عکس‌نوشت، اینفوگرافیک، انیمیشن و تهیه گزارش‌های ویدئویی و تصویری را از جمله اقداماتی معرفی کرد که شرکت گاز استان قم در راستای آموزش شهروندان و نهادینه‌سازی فرهنگ بهینه مصرف در قالب چندرسانه‌ای انجام داده است.

وی همچنین با بیان این که اقدامات آموزشی و تبلیغاتی شرکت گاز استان قم به فضای رسانه و مجازی محدود نشده است، اضافه کرد: تهیه و نصب بیلبورد و بنر حاوی پیام‌های مرتبط با بهینه‌سازی مصرف در جای جای شهر قم و حضور کارشناسان در مدارس و آموزشگاه‌ها از دیگر کارهای شرکت گاز استان قم در این زمینه است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر