/
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱

برگزاری نشست بررسی عملکرد تولید و پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های شرکت نفت فلات قاره ایران

نشست بررسی عملکرد تولید در سال ۱۴۰۱ و پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌ها در سال ۱۴۰۲ شرکت نفت فلات قاره ایران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۹ و ۱۰ اسفند در سالن کنفرانس باشگاه کوشک شرکت ملی نفت برگزار شد.
کد خبر : ۵۲۶۵۴
به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، در این جلسه دکتر علیرضا مهدی‌زاده مدیرعامل شرکت در سخنانی ضمن تشکر از همکاران که با وجود همه دشواری‌ها به امر تولید نفت مشغولند گفت: اقدامات بسیار مهم و اثرگذاری در حوزه تولید در طی یک سال اخیر در شرکت نفت فلات قاره ایران انجام شده است که از جمله آنها بهره‌برداری از طرح نگهداشت و افزایش تولید میادین اسفند و سیوند در منطقه سیری بود که منجر به افزایش تولید ۱۶ هزار بشکه‌ای شد.

وی افزود: همچنین با انجام اقدام جهادی جایگزینی خط لوله انتقال نفت سکوی ابوذر به خارگ، علاوه بر جلوگیری از آلودگی خلیج‌فارس، ظرفیت انتقال نفت در شرکت نفت فلات قاره ایران افزایش قابل توجهی داشت.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی نفت‌خام در این شرکت گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران شرکت نفت فلات قاره ایران، مخزن پانصد هزار بشکه‌ای ذخیره‌سازی نفت در منطقه بهرگان به عنوان یکی از پروژه‌های مهم در سال جاری به بهره‌برداری رسید و با این اقدام ظرفیت ذخیره‌سازی نفت‌خام کشور در خلیج‌فارس افزایش یافت.

دکتر مهدی‌زاده با بیان اینکه اقدامات انجام شده در سخت‌ترین شرایط تحریم و تغییرات نرخ ارز بوده است، گفت: جا دارد از همه مدیران عملیاتی و ستادی و کارکنان به‌ویژه در مناطق عملیاتی و سکوهای نفتی تشکر و قدردانی نمایم و انشاالله در سال آینده با روحیه مضاعف و تلاش بیشتر بتوانیم اهداف تولید و تعهد شده شرکت را تحقق ببخشیم.

در ادامه جلسه مدیر امور فنی شرکت نیز گفت: از چند ماه گذشته جلسات مربوط به پیش‌بینی تولید در مناطق عملیاتی برگزار شده و امروز نیز برنامه تولید شرکت نفت فلات قاره ایران در سال ۱۴۰۲ در حضور آقای قلاوند مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ارائه و خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت که این امر نشان‌دهنده واقع‌بینانه تهیه شدن این برنامه است.

مهندس علیرضا عاضدی افزود: البته یک سری گلوگاه‌ها و چالش‌‌هایی برای دستیابی به این برنامه‌ها وجود دارد که امیدوارم با رفع آنها، اهداف پیش‌بینی شده تولید شرکت را محقق کنیم.

گفتنی است، در روز نخست این نشست برنامه پیش‌بینی تولید بهره‌دهی چاه‌های مناطق عملیاتی لاوان، سیری و قشم مورد بررسی قرار گرفت و برای رفع چالش‌ها و کمبودهای آن تصمیمات لازم گرفته شد.

همچنین در روز دوم نشست با حضور مدیران مناطق عملیاتی خارگ، بهرگان و کیش، برنامه پیش‌بینی تولید بهره‌دهی چاه‌های این مناطق عملیاتی در سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر