/
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
با اتكا به شركت‌هاي دانش بنيان و سازندگان ايراني

پالايشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبي در تولید کاتالیست جاذب جیوه خودكفا شد

مدير پالايشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبي گفت: با اتكا به توانمندي و دانش نوآورانه شركت‌هاي دانش بنيان و سازندگان باتجربه ايراني، اين مجموعه در توليد كاتاليست جاذب جيوه به خودكفايي كامل رسيد.
کد خبر : ۵۲۷۳۴

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومي شرکت ملی گاز ایران، محمد شفيع موذني، مدير پالايشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبي بيان كرد: در سايه‌ي همکاری، همیاری و با مشاركت سازندگان داخلي و شركت‌هاي توانمند توليد كننده داخل توانستيم در توليد محصول مهم و راهبردي كاتاليست جاذب جيوه به خودكفايي كامل برسيم و از واردات اين محصول از كشورهاي خارجي به صورت كامل بي‌نياز شويم.

موذني ادامه داد: پروژه عمليات تخليه و بارگذاري كاتاليست جاذب جيوه در پالايشگاه سوم پارس جنوبي با انجام مراحل ساخت بار اول و حمایت ويژه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در مرداد ماه سال گذشته به يكي از شركت‌هاي توانمند دانش‌بنيان واگذار شد.

موذني در ادامه افزود: با توجه به طی شدن مراحل اولیه پروژه در سال گذشته و ساخت و تست آزمایشگاهی جاذب جدید در سال جاری، عملیات تخلیه جاذب قبلی و بارگذاری کاتالیست با حضور شرکت‌های صاحب صلاحیت و دارای مجوز از طرف سازمان محیط زیست ( با توجه به سمی بودن جاذب های قدیمی ) و همچنین با نظارت ادارات مهندسی و خدمات فنی، تعمیرات و بهره برداری پالایشگاه سوم ، از اوایل اسفند ماه سال جاري در دستور کار قرار گرفت.

وي گفت: با استفاده از تجهیزات به روز شامل مکنده صنعتی پیشرفته با قدرت 10 هزار متر مکعب بر ساعت ، هاپر سایکلونی، مخزن شارژ، پكيج تامين هوا، سیستم مونیتورینگ، تجهیزات پاکسازی بسترها و سایر تجهیزات لازم و تحت فشار مثبت گاز نیتروژن انجام شد و در تاریخ دهم اسفند ماه سال جاري با موفقیت پایان یافت.

موذني با بیان اینکه مجتمع گاز پارس جنوبي این اعتقاد را دارد که از شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت كامل و تمام قد حمایت کند و از این راه کمبودها را جبران کند، اظهار کرد: با دانش‌بنیان کردن صنعت مهم نفت و گاز كشور و ارتقای دانش فنی می‌توانیم تحریم‌ها را خنثی و تجهیزات باكيفيت را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

وي تصریح کرد: خوشبختانه از ابتداي سال اين مجموعه بيشترين نوع همكاري با شركت‌هاي سازنده داخلي داشته و توانسته است مقام نخست استفاده از محصولات بار اول درسطح كشور را كسب کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر