/
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

بومی‌سازی دستگاه کارت‌خوان سامانه هوشمند سوخت به همت جوانان یزدی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منظقه یزد گفت: گروهی از جوانان نخبه یزدی، دستگاه کارت‌خوان سامانه هوشمند سوخت را بومی‌سازی و به طور آزمایشی در تعدادی از جایگاه‌های عرضه سوخت کشور نصب کردند.
کد خبر : ۵۲۸۲۲

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد، عبدالرضا انتظاری گفت: پس از تأئیدیه‌های اولیه از سوی ستاد شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران در مرحله اول، تعداد یکصد دستگاه بومی‌سازی شده کارت‌خوان سامانه هوشمند سوخت در جایگاه‌های سراسر کشور توزیع شد که خوشبختانه جوابگو بود و کمترین مشکل را داشت.

مدیر منطقه یزد با اشاره به مشکل تأمین قطعات سامانه هوشمند سوخت، افزود: انتظار داریم با توجه به اینکه همه‌ی تست‌ها در مرحله آزمایشی این دستگاه انجام شده، با تولید انبوه آن، جایگزین دستگاه‌های کارت‌خوان فعلی شود تا سوخت‌رسانی را به نفع مطلوبتری انجام دهیم.

جوان نخبه یزدی گفت: با توجه به کمبود تجهیزات سامانه هوشمند سوخت، از بهمن ماه سال گذشته، بومی سازی دستگاه مذکور را شروع کردیم و با گرفتن مجوز‌ها و گواهی‌های لازم، به مرحله تولید آزمایشی رسیدیم.

 

یاوری افزود: همه‌ی مراحل بومی‌سازی دستگاه کارتخوان سامانه هوشمند سوخت از طراحی تا تولید قطعات سخت‌افزاری، با همکاری شرکت‌های بزرگ الکترونیکی و به همت جوانان نخبه یزدی انجام شده است.

این کارآفرین ضمن اشاره به اینکه حذف نقاط آسیب‌پذیر، پشتیبانی آسان، امکان سرویس و تعمیر دستگاه در محل جایگاه‌های سوخت از ویژگی‌های دستگاه یاد شده است، تصریح کرد: بومی‌سازی دستگاه کارتخوان سامانه هوشمند سوخت، یک سوم نمونه خارجی آن هزینه دارد که به لحاظ صرفه‌جویی ارزی به کشور کمک می‌کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر