/
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱

فرآورش بيش از 18 میلیارد متر مكعب گاز در پالايشگاه پنجم پارس جنوبي

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که از ابتدای سال جاري تاکنون، بیش از 18 میلیارد مترمکعب گاز در این مجموعه تولید و به خط سراسري كشور تزريق شده است.
کد خبر : ۵۲۸۹۴

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومي شركت ملی گاز ایران،كامبيز صفتي در اين باره گفت: پالایشگاه پنجم پارس جنوبی با بهره‌مندي از كاركنان خلاق، نوآور و با تجربه توانسته در سال جاري سهم به‌سزایی در سبد تولید انرژي كشور داشته باشد و دستاوردهاي بسيار مهمي را ثبت کند.  

مدير پالايشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبي بيان كرد: با تكيه بر اقدامات شاخص، كارگروهي و تعميرات اساسي بسيار دقيق، منظم و به موقع در اين مجموعه، از ابتدا تا روزهاي پاياني سال جاري بيش از 18 میلیارد متر مكعب گاز را فرآورش و به خط سراسري تزريق کند.

وي در ادامه افزود: در همين بازه زماني از سال جاري، بيش از 125 هزار تن اتان، 386 هزار تن پروپان و 226 هزار تن بوتان نيز توليد شده و اين حجم توليد محصولات نقش بسيار مهمي در شكوفايي و چرخش اقتصادي كشور داشته است.

صفتي تصریح کرد: با تلاش متخصصان و کارکنان این پالایشگاه، از ابتدای امسال تاکنون همچنین 40 هزار تن گوگرد دانه‌بندی‌ و نزدیک به 23 میلیون بشکه میعانات گازی نیز تولید شده است.

مدير پالايشگاه پنجم پارس جنوبي در پایان گفت: به یاری خدا با برنامه‌ريزي دقيق و منظم در سال آينده توان توليد گاز و محصولات جانبي در اين مجموعه را با ايمني و كيفيت بسيار بالا افزايش خواهيم داد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر