/
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
به منظور افزایش توانایی کارکنان؛

رزمایش مدیریت واکنش در شرایط اضطراری در منطقه قم انجام شد

عملیات واکنش مدیریت در شرایط اضطراری و پدافند غیرعامل در تأسیسات انبار نفت "شهید زین‌الدین" منطقه قم با هدف ایجاد آمادگی کارکنان منطقه و هماهنگی سازمان‌های امداد و نجات استان برگزار شد.
کد خبر : ۵۲۹۱۵
به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم؛ این رزمایش در راستای ایجاد هماهنگی بین واحدهای درون و برون‌سازمانی، افزایش آمادگی و کاهش آسیب‌پذیری، حفظ زیر‌ساخت‌های حیاتی، مدیریت بحران، مقابله با تهدیدات دشمن و شناسائی نقاط آسیب‌پذیر، مقابله و کنترل حوادث به‌منظور کاهش خسارات احتمالی جانی و مالی، آمادگی و استفاده از تجهیزات و نفرات جایگزین به منظور بهره‌برداری موقت از تأسیسات جهت تأمین سوخت مورد نیاز استان، پیشگیری از بحران‌های اجتماعی - امنیتی و شناسائی نقاط قوت و قابل بهبود در حوادث احتمالی در سه مرحله از پیش برنامه‌ریزی‌شده برگزار شد.

این رزمایش با حضور مسئولین منطقه، مدیریت بحران استانداری، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی، اورژانس 115 و بهداشت و درمان صنعت نفت قم  به اجرا درآمد.

بر پایه این گزارش در مرحله اول این مانور، مخزن 4 دچار حریق فرضی شد که با مشاهده آتش و به صدا درآمدن آژیر توسط یکی از کارکنان بارگیری، وضعیت اضطراری اعلام و عملیات اطفاء حریق توسط آتشنشانی شهری و انبار نفت آغاز و بعد از قطع عملیات، جهت نجات مصدوم و باز و بست شیرهای عملیاتی همراه با فومینگ مخزن توسط خودروهای سنگین آتش‌نشانی و همچنین عملیات کولینگ سیستم‌های ثابت مخازن همجوار و مهار آتش به نحو مطلوب اقدام شد.

در مرحله دوم این رزمایش، استفاده از تجهیزات و ادوات مربوطه به منظور بازسازي تأسیسات و پایش و سرشماری نیروهای شرکت‌کننده در عملیات و بازدید از تجهیزات بحران انبار نفت توسط مسئولین مربوطه انجام شد.

در پایان این رزمایش، جلسه‌ بررسی، ارزیابی و شناسایی نقاط قوت و ضعف رزمایش تشکیل شد و معاون فنی و عملیاتی منطقه طی سخنانی بر ضرورت افزایش آمادگی در برابر حوادث طبیعی و همچنین بحران‌های امنیتی اجتماعی تأکید کرد.
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر