/
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
مدیر منطقه 3 عملیات انتقال گاز خبر داد:

پیاده‌سازی سیستم کنترل و پایش ضریب توان بر روی پست 63 کیلو ولت سراجه

سیستم کنترل و پایش ضریب توان در مجتمع تأسیسات پالایشگاهی سراجه جهت پایش و کنترل ضریب توان شبکه بالادست پست برق 63 کیلو ولت این مجتمع از سوی منطقه 3 عملیات انتقال گاز ایران نصب و پیاده سازی شد.
کد خبر : ۵۳۰۴۴

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ رسول داودی نژاد، مدیر منطقه 3 عملیات انتقال گاز ایران با بیان این مطلب گفت: در گذشته سیستم کنترل و پایش ضریب توان فقط از طریق بانک‌های خازنی نصب شده بر روی سیستم‌های فشار ضعیف مستقل از سایت کنترل می‌شد و با توجه به این‌که سیستم کنترل ضریب توان در پست برق 63 کیلو ولت به صورت ناقص به اجرا در آمده بود، کنترل دقیقی بر ضریب توان سطوح ولتاژ فشار متوسط وجود نداشت.

داودی نژاد در ادامه، افزود: به منظور رفع این مشکل، کارشناسی و بررسی‌های لازم جهت پایش و کنترل ضریب توان بر روی پست برق 63 کیلو ولت مجتمع سراجه انجام و ساختار مورد نظر جهت کنترل و پایش ضریب توان در شبکه بالادست طراحی و اجرا شد.

مدیر منطقه 3 پیاده سازی سخت افزار در پست برق مذکور را به عنوان یکی از پارامترهای مهم و اصلی پایش و کنترل در پست برق سراجه دانست و افزود: پایش خرابی یا از سرویس خارج شدن بانک‌های خازنی موجود در شبکه فشار ضعیف و برقراری امکان کنترل و پایش ضریب توان در پست برق و اطلاع رسانی از نحوه عملکرد جهت بررسی و رفع مشکل در شبکه پایین دست از دیگر مزیت‌های اجرای این پروژه است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر