/
۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷

صرفه‌جویی در مصرف 80 میلیون لیتر بنزین با جایگزینی سی‌ان‌جی در منطقه سبزوار

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار گفت: در سال 1401 بیش از 80 میلیون مترمکعب گاز طبیعی فشرده در منطقه سبزوار جایگزین بنزین شده است.
کد خبر : ۵۳۱۷۵

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار، غلام‌محمد احمدی با بیان این خبر اظهار کرد: در سال گذشته با توجه به بررسی‌های به عمل آمده از آمار مصرف سی‌ان‌جی در منطقه، شاهد افزایش چهار درصدی این فرآورده نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بودیم که با این میزان مصرف سوخت پاک، معادل 80 میلیون لیتر در مصرف بنزین نیز صرفه‌جویی شده است.

احمدی اظهار کرد: تعداد 22 باب جایگاه در شهرستان‌های ششتمد، خوشاب، داورزن، بردسکن، جوین، جغتای و سبزوار به صورت 24 ساعته آماده خدمت‌رسانی به شهروندان عزیز هستند و روزانه بیش از 230 هزار مترمکعب سوخت پاک توزیع می‌کنند که با توجه به استقبال خوب مردم در سال گذشته حدود شش میلیون دستگاه خودرو در سطح منطقه گاز طبیعی دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان کاهش مصرف سی‌ان‌جی در سال 1401 مربوط به دی ماه است که به دلیل برودت هوا و توقف فعالیت برخی جایگاه‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کاهش21 درصدی را نشان می‌دهد و بیشترین آمار مصرف مربوط به شهریور و اردیبهشت است که به ترتیب مقدار 21 و 17 درصد رشد را در بر داشته است.

مدیر منطقه سبزوار با اشاره به مزیت‌های مصرف گاز طبیعی اظهار کرد: صرفه‌جویی اقتصادی و داشتن هوایی سالم ارمغانی است که استفاده از سی‌ان‌جی برای هموطنان عزیز به همراه خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر