/
۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
با انعقاد تفاهم نامه بین شرکت گاز استان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی صورت می‌گیرد؛

مشارکت 3800 دانش آموز و معلم استان خراسان جنوبی در طرح همیار انرژی

با هدف تربیت دانش آموزان دوره‌های تحصیلی به منظور نسلی آشنا به منابع انرژی و ارتقاء سطح دانش خانواده‌ها و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه، تفاهم نامه طرح همیار انرژی از سوی مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی و مدیرکل آموزش و پرورش استان به امضاء رسید.
کد خبر : ۵۳۱۶۷

به گزارش  نبض نفت یه نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ رحمان محمودی، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که در آخرین روز کاری سال گذشته رقم خورد گفت: جمهوری اسلامی ایران علی رغم دارا بودن دومین ذخایر گازی و سومین تولید کننده گاز جهان، متأسفانه چهارمین مصرف کننده گاز نیز در سطح جهان به شمار می رود که این موضوع ضرورت فرهنگ سازی برای بهینه سازی مصرف را دو چندان می‌کند.

وی در ادامه افزود: شرکت گاز خراسان جنوبی با همکاری آموزش و پرورش استان در نظر دارد با استفاده از ظرفیت فرهنگی و آموزشی و مشارکت حدود 3 هزار و 800 دانش آموز و معلم در سطح استان، طرح همیار انرژی را در مدارس استان به اجرا رساند.

محمودی با اشاره به مشارکت واحد بهینه سازی مصرف انرژی و روابط عمومی شرکت گاز استان در فرهنگ سازی این طرح افزود: آموزش و پرورش به عنوان نهاد فرهنگ سازی، مروج ارزش ها و پاسدار فکر و اندیشه نوجوانان با ورود به عرصه بهینه سازی مصرف می تواند نقش موثری در صرفه جویی مصرف گاز داشته باشد.

در ادامه این مراسم سید علیرضا موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: استفاده از ظرفیت کاربردی جامعه فرهنگیان به عنوان سفیران انرژی در زمینه فرهنگ سازی مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در مراکز آموزشی می تواند ارزش آفرین باشد.

موسوی نژاد افزود: آموزش دانش آموزان دوره‌های تحصیلی به منظور نسلی آشنا به منابع انرژی و ارتقاء سطح دانش خانواده‌ها، در قالب همیارانرژی و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه از جمله اهداف این تفاهم نامه به شمار می‌رود.

گفتنی است شرکت گاز استان خراسان جنوبی در طرح آموزشی سفیر ایمنی و انرژی سال گذشته موفق به آموزش استفاده ایمن و بهینه از گاز طبیعی برای بیش از 75 هزار نفر در سطح استان شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر