/
۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
مدیرعامل شرکت گاز استان قم خبر داد:

افزایش یک دقیقه‌ای سرعت عمل گروه‌های امداد و حوادث شرکت گاز استان قم

مدیرعامل شرکت گاز استان قم از افزایش یک دقیقه‌ای سرعت عمل گروه‌های امداد و حوادث شرکت گاز استان قم در سال 1401 نسبت به سال 1400 خبر داد.
کد خبر : ۵۳۱۹۴

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مرتضی خوش‌لهجه با اعلام این خبر، اظهار کرد: مرکز امداد و حوادث 194 شرکت گاز استان قم طی سال 1401، پاسخگوی 65 هزار و 35 مورد تماس تلفنی از سوی مشترکان گاز طبیعی بوده است.

وی با بیان این که 33 هزار و 810 مورد از این تماس‌ها منجر به اعزام گروه‌های امداد و حوادث شده، تصریح کرد:  سال گذشته، 9 هزار و 253 مورد رفع قطعی گاز، 3 هزار 504 مورد رفع نشتی از کنتور و رگولاتور و 433 مورد بازدید حفاری از نهاد و ادارات مختلف توسط واحد امداد و حوادث انجام شده است.

خوش‌لهجه با بیان این که یک هزار و 254 تماس شهروندان نیز اعزام فوری گروه‌های امداد و حوادث را در پی داشته، خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی، انفجار، نشت شدید گاز، شکستگی علمک در اثر برخورد خودرو یا دیگر حوادث، از جمله مواردی است که نیاز به انجام عملیات فوری و مقابله با خطرات احتمالی پیرامون این موضوع دارد.

وی همچنین امدادرسانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به جهت پیشگیری از وقوع حادثه یا کنترل آن را از جمله اولویت کاری شرکت گاز استان قم عنوان کرد و در این باره گفت: میانگین زمان حضور گروه‌های امداد و حوادث شرکت گاز استان قم در عملیات‌های فوری طی سال 1401، کمتر از 6.92 دقیقه بوده است؛ این در حالی است که این رقم در سال 1400، روی عدد 7.94 دقیقه ثبت شده است.

خوش‌لهجه در پایان، با بیان این که مرکز امداد مکانیزه در 24 ساعت شبانه‌روز و به صورت گویا و برخط، آماده پاسخ‌دهی و امدادرسانی به تمامی هم‌استانی‌های عزیز است، عنوان کرد: سامانه رصد برخط، خودروهای امداد مجهز به سامانه راداریاب، دستگاه گازسنج، کپسول اکسیژن حمایل، سه پایه نجات، کمربند ایمنی، نردبان تلسکوبی و ... از جمله تجهیزات این گروه‌ها در جهت خدمت‌رسانی به مردم استان قم است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر