/
۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

افزایش ظرفیت نیروگاه نکا ۴۸۴ مگاوات/واحد گازی جدید نیروگاه سال آینده وارد مدار می‌شود

مجری طرح نیروگاه‌های گازی شرکت برق حرارتی با اشاره به پروژه ساخت بلوک سیکل‌ترکیبی طرح توسعه نیروگاه نکا، گفت: در حال حاضر عملیات شمع‌ریزی بخش گاز و بخار این پروژه ۴۸۴ مگاواتی به صورت همزمان آغاز شده است.
کد خبر : ۵۳۲۱۷

نبض نفت- «محمود صادقی» با اشاره به اجرای پروژه‌های صنعت برق حرارتی در ایام تعطیلات نوروز، افزود: بلوک سیکل‌ترکیبی طرح توسعه نیروگاه شهید سلیمی نکا مازندران به ظرفیت نامی ۴۸۴ مگاوات در داخل محوطه نیروگاه نکا قرار گرفته و شامل دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی است.

وی با اشاره به نیاز مبرم استان مازندران به افزایش توان تولید نیروی برق، ادامه داد: در حال حاضر عملیات شمع‌ریزی بخش گاز و بخار این پروژه به صورت همزمان آغاز شده است و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته واحد گازی این پروژه سال آینده وارد مدار خواهد شد.

صادقی به آخرین وضعیت ساخت نیروگاه جدید ۵۰۰ مگاواتی زاهدان اشاره کرد و گفت: این پروژه سیکل‌ترکیبی نیز دارای دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی است که هم اکنون قرارداد ایستگاه گاز نیروگاه منعقد و در فروردین‌ماه عملیات اجرایی ساخت آن آغاز خواهد شد.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با چهار واحد بخار به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخارسیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با تامین بیش از چهار درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر