/
۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

پهلوگیری نخستین نفکتش نفتگاز وارداتی در بندر چابهار

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار از پهلوگیری نخستین کشتی نفتکش نفتگاز وارداتی در سال 1402 در بندر شهیدبهشتی چابهار خبر داد.
کد خبر : ۵۳۳۴۴

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار، سیدکیومرث کمالیار ضمن اعلام مطلب مذکور افزود: نخستین کشتی نفکش وارداتی با ظرفیت ۵۰ میلیون لیتر نفتگاز در اسکله شماره پنج بندر شهیدبهشتی چابهار پهلوگیری کرد.

کمالیار در ادامه افزود: با توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم در سال‌های گذشته از طریق اجرای ۲ خط لوله ۱۶ اینچ و ارتقاء سیستم تخلیه از یک خط ۱۲ اینچ در اسکله شماره ۲ به ۲ خط ۱۶ اینچ در اسکله شماره پنج و نیز به جهت تأمین پایدار فرآورده‌های نفتی در منطقه چابهار، نفتکش‌ها در این اسکله پهلوگیری و نسبت به تخلیه فرآورده در انبار نفت سردار شهید شوشتری اقدام می‌کنند.

وی، ارتقاء توان عملیاتی منطقه چابهار برای پوشش توزیع فرآورده‌های نفتی در شرق کشور را از مهمترین مزیت‌های استفاده از اسکله شماره پنج بندر شهیدبهشتی چابهار عنوان کرد.

مدیر منطقه چابهار خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت کامل نفتکش، کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از اتلاف زمان، افزایش میزان ذخیره‌سازی و کاهش هزینه‌های زائد حمل فرآورده با نفتکش از مبادی تأمین دوردست از دیگر مزیت‌های استفاده از اسکله یاد شده است که با توان متخصصان داخلی و کارکنان سخت‌کوش منطقه حاصل شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر