/
۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

بیش از 98 درصد از نازل‌های سی‌ان‌جی در اصفهان گواهینامه تأییدیه میزان فروش دریافت کرده‌اند

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: بیش از ۹۸ درصد از نازل‌های جایگاه‌های توزیع سی‌ان‌جی در استان، گواهینامه تأییدیه میزان فروش به خودروهای دوگانه‌سوز را دریافت کرده‌اند.
کد خبر : ۵۳۴۷۵

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان، عبدالله گیتی‌‌منش با اشاره به بازرسی‌های میدانی و مستمر برای صحت‌سنجی و کنترل جایگاه‌های عرضه سوخت از جمله سی‌ان‌جی در سطح استان اظهار کرد: در جایگاه‌های عرضه سوخت، این موضوع بررسی و آزمایش می‌شود که آیا مشتری همان میزان سوختی را که در صفحه نمایشگر نازل نشان داده می‌شود، در مخزن خودرویش تحویل می‌گیرد یا خیر.

وی با بیان اینکه این کار توسط کارشناسان شرکت‌های بازرسی زیرمجموعه اداره کل استاندارد استان انجام می‌شود، اظهار کرد: با بازرسی‌های انجام شده توسط این کارشناسان مشخص شد که بیش از ۹۸ درصد از نازل‌های سی‌ان‌جی در استان تنظیم است و مشکلی ندارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: البته تعداد معدودی از نازل‌ها که گواهینامه تأییدیه را دریافت نکرده‌اند دچار مشکلات فنی بودند به طوریکه برخی از آنها بیش از میزانی که در صفحه نمایشگر نازل نشان داده می‌شد، سوخت تحویل مشتری می‌دادند و در واقع جایگاه متضرر می‌شد.

مدیر منطقه اصفهان ادامه داد: مشکلات فنی این نازل‌ها برطرف شده و مراحل بازرسی نهایی کارشناسان استاندارد و اخذ گواهی استاندارد آنها در حال انجام است.

گیتی‌‌منش گفت: بررسی صحت عملکرد نازل‌های سوخت‌گیری سی‌ان‌جی با هدف رعایت حقوق مصرف‌کنندگان با همکاری اداره کل استاندارد استان اصفهان و جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی انجام می‌شود.

وی همچنین در باره طرح کنترل و نظارت بر عرضه ‏سوخت در مجاری عرضه سوخت در تعطیلات نوروز امسال گفت: در این طرح که از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ادامه داشت، جایگاه‌ها به طور مستمر از نظر ملاحظات کمی و کیفی فرآورده‌ها، ایمنی، نظافت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها، پایش و کنترل می‌شدند.

شایان ذکر است، ۱۶۴ جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده در استان فعال است که حدود ۳۵ جایگاه از آنها در کلانشهر اصفهان قرار دارد.

گفتنی است، سی‌ان‌جی، سوختی است که بیشتر به‌عنوان جایگزینی برای بنزین، گازوییل و گاز مایع به کار می‌رود و سی‌ان‌جی نسبت به سایر سوخت‌های فسیلی، آلودگی کمتر و فراوانی و قیمت مناسب‌تری دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر