/
۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲

میزان تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس به ۱۴۰ هزار تن در سال می‌رسد

مدیر عامل پالایش نفت بندرعباس با اشاره به طرح ارتقای کیفیت نفت کوره گفت: برنامه ما این است که نفت خام تبدیل به فراورده سبک و با ارزش افزوده بالاتر مثل کک اسفنجی به میزان ۴۰۰ هزار تن در سال شود،
کد خبر : ۵۳۶۳۸

نبض نفت-  هاشم نامور در نشست خبری طرح ملی ارتقای کیفیت فراورده های نفتی سنگین  با بیان اینکه پالایشگاه بندر عباس آخرین پالایشگاه نفت کشور است که احداث آن سال ۶۹ آغاز و در سال ۷۷ به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت؛ پالایشگاه ظرفیت تصفیه ۳۵۰ هزار بشکه نفت سنگین را دارد که در حال حاضر این رقم ۲۳۳ هزار بشکه است و بنا داریم با بهینه سازی به تصفیه ۳۵۰ هزار بشکه در روز برسیم.

وی افزود: خوراک ما ۶.۴ درصد میعانات از عسلویه، ۶ دهم درصد میعانات از سرخون، ۶ دهم درصد نفت خام از هنگام و ۹۲.۵ درصد نفت خام سنگین است.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با بیان اینکه ۱۹ درصد از سبد سوخت کشور را در اختیار داریم، گفت بعد از پالایشگاه آبادان و اصفهان بیشترین میزان تولید سوخت را داریم.

وی بیان داشت: ۱۰ درصد از گاز مایع، ۲۰ درصد از بنزین، ۳۴ درصد از نفت سفید، ۲۰ درصد نفتگاز و ۱۹ درصد نفت کوره کشور در این پالایشگاه تولید می شود.

نامور با اشاره به طرح ارتقای کیفیت نفت کوره گفت: برنامه این است که نفت خام تبدیل به فراورده سبک و با ارزش افزوده بالاتر مثل کک اسفنجی به میزان ۴۰۰ هزار تن در سال شود،

وی با اشاره به میزان فراورده های تولیدی طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه خاطرنشان کرد: میزان تولید گاز مایع ۸۰ هزار تن در سال، پروپیلن ۱۴ هزار تن در سال، نفتای خوراک صنایع پتروشیمی، ۲۹۰ هزار تن در سال، بنزین یورو‌۵. ۱۴۰ هزار تن در سال، انواع حلالد۵۰۰ هزار تن در سال، نفتگاز یورو ۵؛ ۲۲۱۰ هزار تن در سال، کک اسفنجی ۳۰۰ هزار تن در سال، انواع روغن گروه ۱ و ۲؛ ۵۰۰ هزار تن در سال، انواع قیر ۱۰۰۰ هزار تن در سال و کوگرد جامد ۱۰۰ هزار تن در سال است.

منبع:ایلنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر