/
۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

صرفه‌جویی حدود 106 میلیون لیتر بنزین در منطقه تربت‌حیدریه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه گفت: به رغم افزایش 24 درصدی مصرف بنزین در سال 1401، با استقبال مردم از سی‌ان‌جی به عنوان سوخت جایگزین، سال گذشته نزدیک به 106 میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در سطح استان مصرف شد که به همین میزان در مصرف بنزین نیز صرفه‌جویی شد.
کد خبر : ۵۳۶۴۵

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط‌عمومی‌ شرکت‌ ملی‌ پخش‌ فرآورده‌های‌ نفتی منطقه تربت‌حیدریه، جواد بلندی با اذعان به نقش‌ مؤثر استفاده از این سوخت پاک در کاهش مصرف سوخت، حفظ محیط زیست و کمک به اقتصاد کشور گفت: در سال 1401، مصرف این فرآورده با یک درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، به بیش از 105 میلیون و 895 هزار مترمکعب رسید که معادل آن در مصرف بنزین نیز صرفه‌جویی شد.

بلندی افزود: در سال گذشته، روزانه به طور متوسط بیش از 290 هزار مترمکعب سی‌ان‌جی از طریق 32 باب جایگاه عرضه فعال این سوخت در سطح منطقه توزیع شد.

وی درباره تعداد خودروهای عمومی دوگانه‌سوز شده در سطح استان اظهار کرد: با اجرای طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی تاکنون، تعداد سه هزار و 231 دستگاه خودرو در حوزه عملیاتی منطقه تربت‌حیدریه از طریق دو کارگاه مجاز به صورت رایگان دوگانه‌سوز شد که  سهم به سزایی در کاهش مصرف بنزین و حفظ محیط زیست دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه، با نوید بهره‌برداری از جایگاه تک منظوره سی‌ان‌جی شهرستان کوهسرخ کاشمر افزود: در راستای توسعه خدمات، این منطقه‌ آمادگی واگذاری امتیاز جایگاه سی‌ان‌جی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر