/
۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲

صرفه‌جویی 115 میلیون لیتری مصرف بنزین در منطقه چالوس

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس از صرفه‌جویی 115 میلیون لیتری مصرف بنزین در سال 1401 در سطح منطقه خبر داد و گفت: این منطقه حائز کسب مقام اول در رشد مصرف سی‌ان‌جی در بهمن ماه سال گذشته ​در بین مناطق 37 گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌‎های نفتی ایران شد.
کد خبر : ۵۳۶۹۶

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌‎های نفتی منطقه چالوس، تورج امانی اظهار کرد: در سال گذشته، این مقدار در مصرف بنزین صرفه‌جویی شد که این صرفه‌جویی باعث جلوگیری از تردد تقریبا سه هزار و 800 نفتکش جاده‌پیما شد که این امر تأثیر به سزایی در کاهش آلودگی، هزینه حمل و نقل و  کاهش بار ترافیکی در پرترددترین منطقه توریستی کشور داشته است.

امانی تصریح کرد: بعد از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، تعداد خودروهایی که از جایگاه‌های سی‌ان‌جی منطقه سوخت‌گیری کرده‌اند از 18 هزار به 27 هزار خودرو در روز افزایش یافت و جایگاه‌های سی‌ان‌جی منطقه قابلیت سوخت‌رسانی به 50 هزار دستگاه خودرو در روز را دارند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی جایگاه‌های سی‌ان‌جی منطقه گواهینامه سلامت و قبولی آزمون نازل را در سال 1401 از اداره استاندارد دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول درباره تعداد خودورهای دوگانه‌سوز شده در سطح منطقه گفت: از زمان آغاز اجرای طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی تا کنون، 14 هزار و 520 خودرو در سطح استان به صورت رایگان دوگانه‌سوز شده و 147 دستگاه خودرو دیگر نیز در نوبت گازسوز شدن قرار دارند و مالکان خودروهای مسافربر عمومی می‌توانند با مراجعه به سامانه GCR.NIOPDC.IR و ثبت‌نام در آن به صورت رایگان گازسوز شوند.

وی ضمن اشاره به اینکه در تمامی جایگاه‌های سی‌ان‌جی منطقه حدود 200 نازل فعال سی‌ان‌جی در شرایط ایمن و استاندارد آماده سوخت‌رسانی به خودروها هستند، گفت: با افتتاح دو کارگاه جدید در شهرستان‌های نوشهر و محمودآباد، تعداد کل مراکز تبدیل سی‌ان‌جی مجاز غرب استان به پنج واحد رسیده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر