/
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

تعمیر کارت‌های الکترونیکی دستگاه‌های سکوی سلمان با استفاده از دانش و توانمندی کارشناسان منطقه لاوان

در راستای حل مشکلات و معضلات تامین قطعات مرتبط با تولید در شرایط تحریم‌های ظالمانه و با استفاده از دانش و توانمندی کارشناسان واحد نوسازی و تعمیرات ابزار دقیق و سیستم‌های کنترل منطقه لاوان، تعمیر کارت‌های Digital Output مربوط به ALLEN BRADLEY PLC سکوی سلمان با موفقیت انجام شده و صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها انجام گرفت.
کد خبر : ۵۳۸۱۹
به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه لاوان، با تلاش‌ها و پیگیری‌های مداوم و تکیه بر دانش، تجربه، خلاقیت و حوصله مهندس محمدرضا قادری از کارشناسان واحد کنترل و ابزار دقیق منطقه لاوان با صرف مجموعا 98 ساعت کار، تعمیر و تست 12 کارت از 14 کارت معیوب Digital Output  انجام شد که در این راستا تعمیر برخی از قطعات با استفاده از لوازم قابل کاربرد کارت‌های غیر‌قابل تعمیر و برخی قطعات موجود در کارگاه صورت گرفت.

برای تست هر 16 کارت بر اساس مشخصات Data Sheet (بار مقاومتی) ساخته شد و همه آنها با جریان 1.3 آمپر از دو کانال و 200 میلی‌آمپر از 14 کانال دیگر به مدت حداقل دو ساعت با موفقیت تست شدند.

نکته مهم اینکه در شرایط امروز، برآورد ارزش هر کارت بین 4 تا 5 هزار دلار است.

به غیر از کارت‌های یادشده تعداد قابل توجهی کارت‌های Power Supply ، Digital Output ، Analog Output ، RTD  و ... معیوب نیز در دست بررسی هستند که در صورت امکان، تعمیر خواهند شد.

گفتنی است، در سال‌های اخیر به دلیل کمبود نیروی انسانی، تحریم‌ها و روند طولانی تامین قطعات یدکی، کارشناسان متخصص واحد کنترل و ابزار دقیق سکوی سلمان به سرپرستی مهندس سعید ثابت‌جهرمی و با تلاش دو تن از کارشناسان مجرب واحد به نام‌های آقایان نعمت‌اله مزدی و محمدرضا ثابت‌سروستانی، با وجود حجم سنگین فعالیت‌های جاری، با تکیه بر دانش، تجربه، خلاقیت و صرف وقت قدم‌های بسیار ارزنده و موثری را در جهت تعمیر و قابل استفاده کردن دوباره کارت‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی برداشته‌اند.

بر کسی پوشیده نیست که این تلاش‌های بی‌ادعا، مستقیما در حفظ تولید از میدان مشترک سلمان و جبران صدمات ناشی از تحریم‌ها نقش بسیار مهمی داشته‌اند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر