/
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

توسعه و ساماندهی شبکه برق ۵۷ روستای کلانشهر اهواز

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز گفت: به منظور حفظ پایداری شبکه و افزایش قدرت مانور بیشتر، عملیات ساماندهی و توسعه شبکه برق ۵۷ روستا از توابع کلانشهر اهواز با اعتباری افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال همزمان با سفر رییس جمهور و هیات دولت به خوزستان آغاز می‌شود.
کد خبر : ۵۳۸۷۹

نبض نفت _عبدالحمید عباس شیاری روز چهارشنبه فزود: امروزه نمی‌توان اهمیت خدمات زیربنائی همچون شبکه‌های برق را در توسعه نادیده گرفت و این مهم در مناطقی با شرایط آب و هوایی گرم از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی ادامه داد: بکارگیری تجهیزات نوین در زمینه تامین برق یک نیاز و ضرورت مهم است که در این راستا تعداد ۴۶ دستگاه کلیدگازی RTU باهدف افزایش قدرت مانور و کاهش زمان خاموشی در روستاهای مسیر غیزانیه، روستاهای مسیر جاده خرمشهر، روستاهای مراونه، کریشان، روستای دهکده شهرستان حمیدیه، روستای دغاغله واقع در شمال غرب و روستای عماشیه یک نصب شد.


شیاری گفت: در این عملیات، اهدافی همچون تحقق چشم انداز ۱۴۱۰ و رسیدن به ۹۹ دقیقه خاموشی، احداث خط ارتباطی حدفاصل روستای نزهه تا ۲ راهی عوده، تعدیل بار ترانس‌های پربار روستاهای غیزانیه بزرگ، نزهه و عوده و اصلاح فیدر پرعارضه مسیر روستاهای نزهه، چمبه، ابوصلبیخات، عبدسید و منیثر مدنظر بود.

وی افزود: اصلاح و بهینه سازی روستاهای دامغه بزرگ و کوچک، روشنایی عمر، یریبیعه، روستای چای سودان و حفیره تا شریفات، روستای نزهه عین الزمان و حمیره و روستای خیط مشرحات ملچ مدینات نیز در دستور کار قرار داشت که عملیات ساماندهی و اصلاح و توسعه آنها به پایان رسید و آماده بهره برداری هستند.

شرکت توزیع نیروی برق اهواز داری ۶۱۹ هزارو ۸۵۸ اشتراک فعال است که شهرهای اهواز، حمیدیه، کارون، باوی و حمیدیه را تحت پوشش خود دارد.

به گزارش ایرنا هفتم و هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ رئیس جمهور به استان خوزستان سفر خواهد کرد.

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر