/
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲

طرح آبرسانی مشگین شهر نیازمند هفت هزار میلیارد ریال اعتبار است

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تکمیل طرح آبرسانی مشگین شهر با هدف تامین آب مطمئن و پایدار برای این شهرستان نیازمند هفت هزار میلیارد ریال اعتبار است.
کد خبر : ۵۳۹۹۹

  1. نبض نفت- جبرئیل رمضانی روز یکشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از طرح آبرسانی شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: طرح آبرسانی مشگین شهر در ۲ فاز در دست اجراست که فاز اول آن به طول ۶.۵ کیلومتر دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی اضافه کرد: تا کنون عملیات لوله گذاری در این طرح به طول سه کیلومتر به اتمام رسیده و تا تیر ماه سال جاری عملیات لوله گذاری سه کیلومتر دیگر هم اجرا می‌شود.

رمضانی اظهار کرد: پیش بینی شده فاز اول طرح و احداث مخزن پنج هزار متر مکعبی تا هفته دولت به بهره برداری برسد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: فاز دوم طرح آبرسانی مشگین شهر به طول ۱۰ کیلومتر در دست مطالعه است و با تامین اعتبارات لازم از محل ماده ۵۶ تا ۲ سال آینده اجرا خواهد شد.

رمضانی افزود: با تکمیل فاز اول و دوم طرح آبرسانی مشگین شهر ، آب آشامیدنی این شهر تا سال ۱۴۱۰ به شکل پایدار تامین خواهد شد.معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: برای تامین آب آشامیدنی مشگین شهر تا سال ۱۴۲۵ اجرای طرح آبرسانی از سد اهلمان هم در دستور کار قرار گرفته و پیگیر هستیم ۶ میلیون متر مکعب آب با اخذ ردیف اعتباری از سد اهلمان به سد احمد بیگلو انتقال داده شود.

وی افزود: در صورت عدم مصرف بهینه آب تا تابستان امسال جیره بندی آب در شهرستان مشگین شهر محتمل است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل میزان مصرف آب آشامیدنی در مشگین شهر را ۳۰۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و گفت: این میزان مصرف آب در تابستان به بالای ۴۰۰ لیتر در ثانیه می‌رسد و ضروری است شهروندان از مصرف بی رویه آب خودداری کنند.

توسعه و تکمیل شبکه پایاب سد سبلان و علاج بخشی سد احمد بیگلو سد اینچه نو و دیگر سد های این شهرستان می‌تواند بخشی از مشکلات شهروندان در تامین آب آشامیدنی و نیاز آبی کشاورزان و باغداران مشگین شهر را برطرف کند.

شهرستان مشگین شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل و در دامنه کوه سبلان قرار دارد.

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر