/
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

صرفه‌جویی نزدیک به ۶۵ میلیون لیتر بنزین در استان خراسان جنوبی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی از صرفه‌جویی نزدیک به ۶۵ میلیون لیتر بنزین در سال 1401 در استان خبر داد
کد خبر : ۵۴۱۴۷

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی، محمدرضا عابدانی ضمن اعلام این خبر گفت: در سال ۱۴۰۰ مصرف سی‌ان‌جی در استان، ۶۲ میلیون و ۴۶ هزار و ۷۲۷ مترمکعب بوده، این در حالی است که مصرف این سوخت پاک در سال ۱۴۰۱ ، 64 میلیون و ۴۹۷ هزار و ۷۱۳ مترمکعب بوده است.

عابدانی افزود: مصرف فرآورده مذکور در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، چهار درصد افزایش یافته است.

وی ضمن اشاره به اینکه با مصرف این مقدار سوخت پاک در بازه زمانی یاد شده، حدود مقدار مذکور در مصرف بنزین نیز صرفه‌جویی شده است، اظهار کرد: استفاده از این سوخت و جایگزین کردن آن با سوخت مایع از نظر اقتصادی باعث صرفه‌جویی 10 هزار و 900 میلیارد ریال شده و همچنین نقش به سزایی در کاهش آلودگی هوا در سطح استان داشته است.

این مقام مسئول گفت: این در حالی است که سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت استان کمتر از میانگین کشوری است و در صورت تخصیص تجهیزات یارانه‌ای، این مقدار به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

مدیر منطقه خراسان جنوبی از فعالیت شش کارگاه مجاز دوگانه‌سوز کردن خودروها در استان خبر داد و گفت: از ابتدای طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی در استان، دو هزار و 601 دستگاه خودرو به صورت رایگان دوگانه شدند و ۸۶ خودرو در صف انتظار قرار گرفته‌اند.

گفتنی است، استان خراسان جنوبی دارای هشت جایگاه دو منظوره و ۱۷ جایگاه تک‌منظوره که ۱۴۴ نازل و ۳۳ هزار و ۷۰۰ مترمکعب در ساعت، توان سوخت‌رسانی را داراست.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر