/
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲

استاندار تشریح کرد: تازه‌ترین خبرها از آماده‌سازی تصفیه‌خانه بزرگ آب شهر کرمان

کرمان- ااستاندار کرمان گفت: کار در پروژه بزرگ تصفیه‌خانه آب شرب کرمان در چند جبهه در حال انجام است که با تامین منابع امیدواریم تا پایان شهریورماه امسال به بهره برداری برسد.
کد خبر : ۵۴۳۲۲

نبض نفت _محمد مهدی فداکار روز پنجشنبه در جریان بازدید از تصفیه خانه آب شرب شهر کرمان و در جمع بندی سفر بازدید از سه پروژه بزرگ آبرسانی در چند سهرستان استان با اشاره به اینکه مجموع اعتبار این سه طرح بزرگ آبرسانی بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان است، افزود: در این سفر ۲روزه از پروژه های آبرسانی به رفسنجان و کرمان، بم و بروات از سد نسا و انتقال آب از سد جیرفت به عنبرآباد و جیرفت بازدید شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی به بم و بروات از سد نسا آماده افتتاح و سرویس دهی به مردم این ۲ شهر است، گفت: پروژه انتقال آب از سد جیرفت به عنبرآباد و شهر جیرفت چند ماهی است که آغاز شده و پیشرفت خوبی دارد البته باید تامین منابع آن را پیگیری کنیم، همچنین با اجرای این پروژه مشکل آب ۵۰۰ هزار نفر از مردم این ۲ شهر رفع خواهد شد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه پروژه اصلی آبرسانی به کرمان و رفسنجان است که بیش از یک میلیون نفر وابسته به این پروژه هستند، تصریح کرد: ظرفیت تصفیه خانه آب شرب کرمان سه هزار لیتر بر ثانیه و ظرفیت بزرگی است.
وی گفت: انتقال آب از صنعت به تصفیه‌خانه آب شرب کرمان خواهد آمد و در این مکان بعد از تصفیه وارد مخازن این شهر خواهد شد.
وی بیان کرد: تاسیسات بسیار پیچیده ای در این تصفیه خانه ایجاد شده است و امیدواریم تا پایان شهریور این تصفیه خانه نیز وارد مدار شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان نیز در این بازدید گفت: یکی از پروژه های اصلی برای تامین آب شهر کرمان تصفیه خانه آب این شهر است که با ظرفیت سه هزار لیتر بر ثانیه طراحی شده است.
علی رشیدی ادامه داد: برای تامین آب شهر کرمان طرح های اضطراری و میان مدت برای شهر کرمان اجرا می شود که آب تامین شده در این طرح‌ها در نهایت وارد تصفیه خانه می شود.

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر