/
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

راه‌اندازی کارگاه تعمیرات کارتخوان در منطقه سبزوار با توان داخلی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از راه‌اندازی ۵ جایگاه جدید سوخت در این منطقه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با راه‌اندازی کارگاه تعمیرات کارتخوان در منطقه سبزوار، علاوه بر تعمیرات تجهیزات جایگاه‌سوخت منطقه، به مناطق همجوار خود نیز در زمینه تعمیر تجهیزات، ارسال قطعات و آموزش خدمات‌رسانی می‌کنیم.
کد خبر : ۵۴۴۸۱
به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، غلام‌محمد احمدی با اشاره به این که منطقه سبزوار در غرب استان خراسان رضوی قرار گرفته است و وظیفه سوخت‌رسانی به هفت شهرستان غربی این استان به اضافه اسفراین در خراسان شمالی و تدارکات انبار نفت بجنورد را برعهده دارد، افزود: به طور میانگین روزانه ۳۸۰ هزار لیتر نفت گاز ۲۷۰ هزار لیتر بنزین و ۱۱ میلیون لیتر نفت سفید در منطقه سبزوار توزیع می‌شود.

وی ظرفیت ذخیره‌سازی انبار منطقه سبزوار ۱۰۰ هزار لیتر را اعلام کرد و گفت: متوسط سالیانه دریافت و ارسال فرآورده در انبار نفت سبزوار، حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون لیتر است که نیمی از آن به دریافت و نیمی توزیع به مصرف کننده و مجاری عرضه است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار بیان کرد: در منطقه سبزوار حدود ۸ هزار و ۴۰۰ مصرف کننده جز و ۶۶۰ مصرف‌کننده عمده داریم و مجموع خانوار روستایی که گاز ندارند، ۴ هزار و ۲۰۰ خانوار هستند که در ایام سرد سال نفت سفید و گازمایع به عنوان سوخت جایگزین برای این خانوارها ارسال می‌شود.

احمدی همچنین با اشاره به این که در منطقه سبزوار شش باب تاسیسات توزیع گاز مایع و ۶۸ عامل مجاز توزیع وجود دارد، بیان کرد: در سال‌های قبل حدود ۷ هزار تن گازمایع بین خانوارها توزیع شده است، اما با سیاست‌های جدید ۳۰ درصد کاهش مصرف گاز مایع را داشته‌ایم.

احداث ۵ جایگاه جدید فرآورده در سبزوار

وی تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت مایع (بنزین و گازوئیل) در منطقه سبزوار را ۴۶ باب اعلام کرد و گفت: تا پایان سال جاری با بهره‌برداری از پنج جایگاه در حال احداث، این عدد به ۵۱ جایگاه افزایش می‌یابد. همچنین ۲۳ جایگاه سی‌ان‌جی نیز در منطقه سبزوار فعال است. متقاضی احداث جایگاه زیاد است، اما با توجه به وجود یک جایگاه در هر ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر، نیازی به احداث جایگاه جدید نیست.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار با اشاره به رشد ۳۵ الی ۴۰ درصد مصرف بنزین منطقه سبزوار در ایام نوروز با اشاره به سفر زائران امام رضا (ع) از محورهای مواصلاتی این منطقه گفت: تلاش ما ارائه حداکثر خدمات به زائران است و خوشخبتانه این افزایش مصرف با مدیریت و حضور مستمر همکاران در ایام نوروز و تابستان مدیریت می‌شود.

احمدی از توزیع ۸۰ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در منطقه سبزوار در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: به همین میزان در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است.

وی همچنین به تامین سوخت زمستانی در زمستان سرد سال گذشته اشاره کرد و گفت: در دی ماه سال گذشته، در شهرستان سبزوار و بردسکن نیز حدود ۲۴ ساعت با افت فشار روبرو بودیم که با ارسال نفت سفید برای مناطقی که دچار افت فشار شبکه گاز طبیعی شده بودند، تلاش کردیم کمبودی وجود نداشته باشد.


توزیع ۲۳ درصدی بنزین آزاد از طریق کارت سوخت شخصی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار همچنین از انجام ۲۳ درصد تراکنشات دریافت بنزین آزاد با کارت سوخت شخصی در منطقه سبزوار خبر داد و گفت: به منظور اجرای طرح ساماندهی کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌داران، با اطلاع‌رسانی و نشست‌های متعدد و همکاری بین دستگاهی، فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه انجام شد و کلاس‌های آموزشی نیز برای اپراتورهای شرکت‌های برند برگزار شد و خوشبختانه مصرف کارت آزاد جایگاه داران از ۳۵ درصد به ۲۵ درصد کاهش یافت که امیدواریم در مهلت قانونی تعیین شده این عدد به کمتر از ده درصد برسد.

راه اندازی کارگاره تعمیرات کارتخوان جایگاه های سوخت در انبار نفت سبزوار

احمدی با اشاره به پرسفر بودن مسیرهای منطقه سبزوار به ویژه در فصل تابستان گفت: با تلاش همکاران ما، تامین قطعات سامانه هوشمند سوخت در منطقه محقق شد و علاوه بر آن یک کارگاه تعمیرات کارتخوان راه‌اندازی شد که از بهمن ماه سال گذشته، شروع به کار کرده است، با استفاده از توان داخلی تعمیرات کارتخوان‌های جایگاه‌ها را آغاز کردیم و در ایام نوروز امسال خوشبختانه هیچ کمبودی در این زمینه نداشتیم و ترافیکی در جایگاه‌ها نیز نداشتیم.

وی اضافه کرد: حدود ۱۳۰۰ کارتخوان و پین پد جایگاه‌ها تاکنون در این کارگاه، تعمیر و نصب شده است و علاوه بر آن به مناطق همجوار نیز در زمینه ارسال قطعات و آموزش، خدمات رسانی کرده‌ایم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار تاکید کرد: خوشبختانه با راه‌اندازی این کارگاه هم‌اکنون میزان خرابی تجهیزات جایگاه ها به زیر ۲ درصد رسیده است.


تعمیرات تخصصی میتر توزیع فرآورده در منطقه سبزوار

احمدی همچنین از تعمیرات میترها با توان متخصصان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار خبر داد و گفت: تعمیرات میترها، یک عملیات تخصصی محسوب می‌شود که خوشبختانه با توان همکاران ما در این منطقه در حال انجام است و سالیانه در کارگاه ما حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ میتر تعمیر می‌شود و علاوه بر آن به مناطق همجوار نیز در این زمینه خدمات ارائه می‌کنیم.

وی از بهره‌برداری ساختمان در حال احداث جدید این منطقه با زیربنای ۴ هزار متر خبر داد و گفت: به روز رسانی و ارتقای دانش همکاران، جایگاه‌داران و رانندگان نفت‌کش با ارائه آموزش‌های ضمن خدمت از دیگر اقدامات انجام شده این منطقه است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار در تشریح دستاوردهای این منطقه در سال ۱۴۰۱ گفت: اخذ تاییدیه استاندارد ۹۸ درصد از جایگاه‌های سی‌ان‌جی منطقه، کشف بیش از ۱۷۰ هزار سوخت قاچاق با افزایش ۳۲۲ درصدی نسبت به سال پیش از آن (۱۴۰۰)، کاهش ۲۹ درصدی مصرف گازمایع در منطقه با توجه به اجرای طرح توزیع الکترونیکی، اجرای طرح دوگانه سوزکردن رایگان خودروهای عمومی با فعالیت ۳ کارگاه مجاز در منطقه و گازسوز کردن ۲ هزار و ۸۶۰ دستگاه خودروی عمومی و مسافربر شخصی اینترنتی را از دیگر دستاوردهای این منطقه در سال گذشته عنوان کرد.

احمدی همچنین به توزیع ۱۱۲ هزار لیتر نفت سفید و نفت‌گاز در فصل سرما با توجه به برودت شدید هوا و قطعی گاز در زمستان سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: تعمیر ۲۰۰ برد کانترهای VEGAI بازوهای بارگیری انبار نفت در منطقه سبزوار همراه با برگزاری دوره آموزشی نحوه انجام تعمیرات ویژه مناطق تهران (انبار نفت شمالغرب)، تربت حیدریه و شاهرود از دیگر اقدامات شاخص انجام شده در سال ۱۴۰۱ بوده است.

انجام بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ مورد بازدید میدانی از مجاری عرضه

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ به منظور ارزیابی عملکرد و جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی، بیش از ۵۶۳۰ مورد بازدید میدانی از مجاری عرضه و مصرف کنندگان عمده و جزء انجام شد و علاوه بر آن ۴ هزار و ۸۶۵ نفر ساعت آموزش ایمنی ویژه اپراتورهای جایگاه‌های سی‌ان‌جی، همکاران، ناوگان حمل و نقل فرآورده‌های نفتی و کارکنان مجاری عرضه برگزار شد.

تعامل با نهادهای تاثیرگذار برای فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از کارت سوخت شخصی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار برگزاری نشست با مدیران شرکت‌های برند و متصدیان مجاری عرض در جهت اجرای طرح استفاده از کارت شخصی، اطلاع‌رسانی به فرمانداری‌ها و مسولان ادارات شهرستان‌ها، بارگذاری اخبار و اطلاعیه‌های مربوطه در سایت منطقه در راستای اطلاع رسانی عمومی، تعامل با رسانه ها به منظور درج اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به کارت سوخت، تهیه و نصب بنرهای اطلاع رسانی طرح در محل جایگاه نماز جمعه شهرستان سبزوار و قرائت اطلاعیه مربوط به طرح در صحن جایگاه نماز جمعه، تهیه و نصب بیش از ۱۰۰۰ برچسب اطلاعیه مربوط به طرح ساماندهی کارت سوخت و نصب در مجاری عرضه، دفاترپلیس به اضافه ۱۰، دفاتر پیشخوان، بانک‌ها، مراکز تعویض پلاک، ساختمان نواحی و فروشندگی‌های روستایی، تهیه و نصب بنر مربوط به طرح ساماندهی در درب ورودی ستاد منطقه و کلیه جایگاه های سوخت را از مهترین اقدامات شاخص طرح ساماندهی کارت‌های اضطراری در جایگاه های سوخت در سال جاری خواند.

اقدامات و برنامه‌های پیش رو

احمدی از جمله اقدامات و برنامه‌های آتی منطقه سبزوار در خصوص مولفه اول شعار سال (رشد تولید)، پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی، شناسایی منابع تامین مکشوفه و پیگیری تخلفات، پایش عملکرد مجاری عرضه، کنترل مصرف و توزیع سوخت در قالب راستی‌آزمایی مصرف‌کنندگان عمده و جزء، محدودسازی استفاده از کارت‌های اضطراری (آزاد) در جایگاه‌ها، گشت‌های مشترک با سازمان‌های متولی، نیروی انتظامی، نماینده فرماندار در نواحی به صورت مستمر و تعمیر، نگهداشت تجهیزات و تاسیسات منطقه بوده است.

وی همچنین از اجرای سیستم کولینگ و فومینگ مخزن ۳ و رنگ‌آمیزی داخلی آن (کف و سقف و یک متر از دیواره داخلی)، رنگ آمیزی بدنه مخازن سقف شناور شماره ۱ و ۲ و ۵ و ۶ و لکه‌گیری بدنه مخزن ۴ و رنگ آمیزی داخل مخزن ۴ و رنگ‌آمیزی لوله‌های داخل باندوال مخازن ۱ تا ۶، پیگیری پروژه‌های سرمایه‌ای منطقه، پیگیری صدور مجوز و اخذ تاییدیه پروژه سرمایه‌ای تحصیل زمین و احداث پارکینگ نفتکش‌ها، پیگیری و اجرای پروژه ارتقای سیستم آتش‌نشانی انبار نفت سبزوار، طراحی و اجرای پروژه توسعه‌ای واحد سوختگیری فرودگاه سبزوار و احداث آشیانه خودروهای سوخت رسان، مدیریت توزیع سوخت، اجرای طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع، پیگیری اجرای طرح کهاب در مجاری عرضه، پیگیری اجرای طرح کهاب در مجاری عرضه و نفتکش‌ها را از جمله برنامه‌های در دست پیگیری این منطقه برای سال جاری خواند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر