/
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

۱۲ جایگاه جدید عرضه سوخت در منطقه زنجان ساخته می‌شود

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی شرکت ملی پخش گفت: ۱۲ جایگاه جدید عرضه سوخت مایع و سی‌ان‌جی در منطقه زنجان در حال احداث است.
کد خبر : ۵۴۵۱۹
به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان از توزیع روزانه حدود چهار میلیون لیتر بنزین و نفت‌گاز در منطقه زنجان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: بیش از ۴۰ الی ۵۰ مورد مجوز احداث جایگاه‌های عرضه سوخت در سطح منطقه زنجان دریافت شده است که هنوز فعالیت اصلی خود را شروع نکرده‌اند.

 

وی درباره انبار نفت اصلی پخش منطقه زنجان گفت: این انبار نفت در ۱۵ کیلومتری این شهر واقع شده است که از طریق خطوط لوله شمال غرب کشور تأمین می‌شود. دو نیروگاه بزرگ سلطانیه و آریان و همچنین دو کارخانه بزرگ سیمانی در سطح استان هستند که سوخت مورد نیاز خود را از طریق پخش منطقه زنجان دریافت می‌کنند.

 
تبدیل ۱۲۰۰ خودروی عمومی در زنجان
 
حبیبی به تبدیل هزار و ۲۰۰ دستگاه خودروی عمومی حمل و نقل بار و مسافر در منطقه زنجان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ساماندهی ماشین‌آلات صنایع، معادن و شرکت‌ها بر اساس تائیدیه بانک‌ها و تخصیص سوخت مورد نیازشان از طریق سامانه سدف، یکی دیگر از اقدامات شاخصی بود که در سال گذشته رخ داد.
 
وی همچنین به اجرای طرح ساماندهی کارت‌های سوخت آزاد اشاره کرد و گفت: سیاست کاهش میزان سوخت‌گیری در هر نوبت در سطح استان از مردادماه سال گذشته آغاز شد که بر این اساس تعداد کارت‌های شخصی و جایگاه‌ها محدود و تعداد سوخت‌گیری هم به حداکثر ۹۰ لیتر در روز محدود شد که این مسئله صرفه‌جویی مطلوبی را در منطقه به همراه داشت.
 
تسهیل‌گری در صدور مجوز احداث جایگاه‌ها
 
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با تأکید بر برنامه‌ریزی این شرکت برای توسعه مجاری عرضه اعم از جایگاه‌های عرضه سوخت مایع در قالب شعار سال بیان کرد: تسهیل‌گری در صدور مجوز احداث جایگاه‌ها با رویکرد بهره‌برداری مؤثر و حذف هرگونه اقدام زائد و تکراری از دیگر اقدام‌های شاخص پخش منطقه زنجان است تا از این طریق بتوانیم بیشترین تعداد سرمایه‌گذار را در این بخش در استان زنجان داشته باشیم.
 
حبیبی به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل منطقه با رویکرد کاهش هزینه‌های حمل و افزایش سرعت تحویل سوخت به تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: پیگیری تسهیل چرخه سوخت مبتنی بر الگو و سطح زیرکشت و حمایت از تولید کشاورزان هم از دیگر برنامه‌های در دست اجرای پخش منطقه زنجان است تا با تدبیر چرخه تسهیل سوخت بتوانیم الگو و سطح زیرکشت را به میزان کافی به مصرف‌کننده واقعی برسانیم.
 
وی به برگزاری نشست‌های گازرسانی و پیگیری تخصیص سوخت صنایع مصوبه شورای اقتصاد با تأکید بر  مصرف‌کنندگان عمده نفت کوره به عنوان یکی دیگر از اقدام‌های در دست اجرا اشاره کرد و گفت: درصدد هستیم تا با مصوبه شورای اقتصاد و تسهیل‌گری هزینه‌های مرتبط با گازکشی به سمت رشد و رونق تولید گام برداریم.
 
این مقام مسئول گفت: استان زنجان به عنوان یکی از سوق‌الجیشی‌ترین و راهبردی‌ترین استان‌های غرب کشور مطرح است که در کریدور ورودی شمال غرب کشور قرار دارد.

 

حبیبی افزود: این منطقه با استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، همدان، قزوین و گیلان همسایه است. با توجه به مقوله ترانزیت استان زنجان با کشورهای ترکیه و عراق این استان را از لحاظ بین‌المللی و راهبردی جزء استان‌های با اهمیت در سطح کشور شناخته می‌شود.

 
وی اظهار کرد: شرکت پخش منطقه زنجان دارای ۴۰ باب جایگاه سی‌ان‌جی و نزدیک به ۷۰ باب جایگاه عرضه بنزین و نفت‌گاز است که وظیفه سوخت‌رسانی به مناطق تحت پوشش را برعهده دارد. در این منطقه همچنین بیش از ۲۰۰ عامل فروشنده روستایی فعال است که توزیع و عرضه نفت سفید و گاز مایع را به ۱۵ هزار خانوار روستایی و مناطق سخت‌گذر فاقد گاز طبیعی را انجام می‌دهد.
 
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان تأکید کرد: تأسیسات مربوط به شرکت‌های موزع عرضه گاز مایع در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده و طارم مستقر هستند که با توزیع حدود ۲۲۰ کپسول گاز مایع، فرآورده مورد نیاز استان را در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی، معدنی و کشاورزی را تأمین می‌کنند.
 
تأمین موفقیت‌آمیز سوخت زمستانی
 
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان سال گذشته را به عنوان یکی از سخت‌ترین سال‌ها در زمینه تأمین سوخت زمستانی عنوان و بیان کرد: استان زنجان به عنوان یکی از استان‌های سردسیر کشور از این قاعده مستثنی نبود و همه تلاش بنده و همکارانم در شرکت پخش منطقه زنجان، تأمین سوخت مورد نیاز در بخش‌های مختلف بود تا هم‌وطنان با کمبود و وقفه‌ای در زمینه سوخت مورد نیازشان مواجه نباشند. خوشبختانه با تدابیر و برنامه‌ریزی کارآمد و اصولی توانستیم سربلند از این بحران خارج شویم و این به عنوان یکی از موفقیت‌های چشمگیر در کارنامه کاری شرکت پخش منطقه زنجان به ثبت رسید.

 

این مقام مسئول به پیگیری و ذخیره‌سازی سوخت مایع جایگزین در نیروگاه‌ها با وجود زمستان و سرمای بی‌سابقه اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم تا نیروگاه‌ها با کمبود و وقفه‌ای در زمینه سوخت مورد نیازشان روبه‌رو نباشند. به این منظور ذخیره‌سازی سوخت مایع جایگزین برای بخش نیروگاهی انجام پذیرفت و اگر چه استان زنجان در زمستان سال گذشته، با افت فشار گاز روبه‌رو بود، اما با برنامه‌ریزی‌های بخش دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی توانستیم سوخت مورد نیاز را تأمین کنیم.

 

توزیع روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین در منطقه زنجان
 
حبیبی میانگین مصرف روزانه بنزین منطقه زنجان در سال گذشته را یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر اعلام کرد و گفت: میانگین مصرف نفت‌گاز منطقه زنجان در سال ۱۴۰۱، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بوده است.
 
وی از جمله دستاوردهای سال گذشته منطقه زنجان را دریافت گواهینامه مدیریت پسماند از سازمان محیط زیست اعلام کرد و گفت: همکاران بنده در حوزه بالادستی شرکت پخش سنگ تمام گذاشتند و ما توانستیم با اقدام‌های به‌کاربرده شده تمامی پروتکل‌های مربوط به مدیرست پسماندها را دریافت کنیم.
 
مدیر شرکت ملی پخش منطقه زنجان بیان کرد: هم‌اکنون فروش سهمیه و سوخت‌گیری نفت‌گاز از طریق کارت‌های هوشمند سوخت انجام می‌شود و این اقدام سبب شده است که تخلفات سازمان یافته بی‌شماری در مقوله عرضه سوخت گازوئیل خارج از شبکه کشف و شناسایی شود.

 

وی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های شاخص سال گذشته شرکت پخش منطقه زنجان، برنامه‌ها و اقدام‌های پیشگیرانه در جهت مبارزه با قاچاق سوخت است که از طریق کارگروه‌های متعددی در سطح منطقه پیگیری و اجرایی شد و توانست به نتایج قابل توجهی هم دست پیدا کند.

 
پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی منطقه زنجان
 
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان افزود: در سال گذشته بازدیدهای شبانه‌روزی از جایگاه‌های عرضه سوخت متشکل از گروه‌هایی از سازمان‌ها و ارگان‌های ذینفع از جمله صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی، سازمان تعزیرات و بازرسی استانداری و دیگر نهادهای مرتبط استان انجام شده است. همچنین در سال گذشته پربارترین پلاک‌گذاری را در ادوات کشاورزی سطح استان داشتیم، به نحوی‌که تمام ماشین‌آلات کشاورزی از جمله تراکتورها، کمباین‌ها و دیگر ادوات با همکاری جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی پلاک‌گذاری شد.
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر