/
۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

منطقه استان مرکزی در رزمایش مقابله با سیلاب حضور یافت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی از مشارکت فعال شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی در رزمایش مقابله با سیلاب و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان بر اساس سناریوی اداره کل مدیریت بحران استانداری استان مرکزی خبر داد.
کد خبر : ۵۴۷۲۴

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی، سعید جمشیدی گفت: رزمایش فوق در محل دریاچه کوکبیه شازند با فراخوان و حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و با مشارکت فعال واحد اچ‌اس‌ائی و نیز دو تیم از واحد مهندسی انبار به نمایندگی از منطقه برگزار شد.

جمشیدی افزود: در این مانور، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی موظف به تأمین سوخت ماشین‌آلات امدادی و همچنین عملیاتی کردن چهار پمپ تخلیه آب در محل سیلاب شد که با استقرار این تجهیزات در محل مورد نظر ،همکاری و مساعدت لازم به عمل آمد.

وی به سناریوی از پیش تعیین شده مانور فوق اشاره کرد و گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی صادره از سوی اداره کل هواشناسی استان مرکزی و پیش‌بینی بارش‌های مانسونی در سطح شهرستان‌های اراک و شازند، احتمال وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی در برخی مناطق در بازه زمانی 30 و31 اردیبهشت ماه در محدوده فرضی با جمعیت 600 نفر در قالب 200 خانوار اتفاق می‌افتد که دستگاه‌های فراخوان استانی می‌بایست با حضور به موقع خود و بهره‌گیری از تجهیزات لازم، جستجوی اجساد و انتقال اجساد فوت شده به خشکی، صدور جواز دفن برای فوتی‌ها و همچنین خروج به موقع اهالی از محل حادثه و اسکان اضطراری آنها در محل مناسب اقدام کنند.

این مقام مسئول افزود: همچنین تسطیح 500 مترمربع دیگر جهت برپاکردن چادرهای سکونتی و ایجاد اردوگاه اضطراری، تامین آب آشامیدنی و مواد غذایی و بهداشتی و تأمین برق و روشنایی و دیگر امکانات رفاهی اقدامات لازم را به عمل آورند.

مدیر منطقه استان مرکزی در پایان از تلاش اداره کل مدیریت بحران استان، مدیران، مسئولین و کارکنان دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، همچنین از کارکنان شاغل در منطقه استان مرکزی و دیگر تلاش‌گران این عرصه که در این مانور حضور پیدا کردند تقدیر و تشکر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با پایش این قبیل مانورها و پیدا کردن نقاط ضعف و تبدیل آنها به نقاط قوت از هر گونه فرصتی استفاده شود و با آموزش هر چه بیشتر منابع انسانی و تسهیل فرآیندهای امدادرسانی و بهبود تجهیزات وابزارهای فنی و عملیاتی بتوان در چنین شرایطی گام‌های مثبتی برای نجات جان آسیب دیدگان برداشت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر