/
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵

افزایش قیمت نفت در پی توافق بر سر سقف بدهی در آمریکا

قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی افزایش یافت. انتظارات از توافق بر سر سقف بدهی در آمریکا، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان، تقاضا را افزایش خواهد داد؛ در همین حال، نگرانی‌ها از افزایش بیشتر نرخ بهره و اینکه اوپک پلاس سهمیه‌های تولید را بدون تغییر باقی بگذارد، نیز افزایش می‌یابد.
کد خبر : ۵۴۷۹۲

 نبض نفت-  بهای معاملات آتی نفت برنت پس از ۱۲ سنت افزایش در روز دوشنبه، ۳۵ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش یافت و به بشکه‌ای ۷۷.۴۲ دلار رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمِدیِت آمریکا (WTI) با ۵۳ سنت افزایش به بشکه‌ای ۷۳ دلار و ۲۰ سنت رسید که در مقایسه با روز جمعه، ۰.۷ درصد افزایش داشت. روز دوشنبه به این دلیل که در آمریکا تعطیل رسمی بود، هیچ تسویه‌ حسابی وجود نداشت.

در حالی که توافق سقف بدهی باعث شده است خرید دارایی‌های پرریسک‌تر مانند کالاها افزایش یابد، تولیدکنندگان بزرگ نفت در ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) با یکدیگر دیدار خواهند کرد و مشخص نیست که ممکن است کاهش تولید خود را در بحبوحه افت کلی قیمت‌ها از اواسط آوریل (فروردین، اردیبهشت) افزایش دهند یا خیر.
علاوه بر این، انتظار می‌رود که نرخ بهره در آمریکا افزایش بیشتری یابد؛ این موضوع به طور بالقوه رشد اقتصادی و در نتیجه تقاضای نفت را کاهش می‌دهد.

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر