/
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

آغاز گرمای خرماپزان جیرفت و قطع برق؛ شرکت توزیع از علت فنی خاموشی اخیر می‌گوید

خاموشی برق طی روزهای اخیر در جیرفت که گرمای معروف خرماپزان آن شروع شده درحالی است که مسئولان شرکت توزیع ضمن تشریح علت این قطعی در نتیجه توسعه ظرفیت ترانس‌ها، از افزوده شدن ۵۰ مگاوات انرژی می‌گویند که احتمال قطعی‌های بی‌برنامه را کاهش می‌دهد.
کد خبر : ۵۴۸۱۳

نبض نفت -مدیر امور برق جیرفت ضمن تشریح اقدامات این شرکت در افزایش میزان برق و برخی فرآیندهای اجرایی که به خاموشی منجر شده بود گفت: با افزایش یک ترانس ۵۰ مگاواتی به یکی از پست ها، ظرفیت تامین برق شهرستان افزایش یافته و احتمال قطع بی برنامه در فصل گرم کاهش می یابد.

مجتبی شادجو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پست شماره سه جیرفت در بلوار بهشتی یک ترانس ۵۰ مگاواتی بود که با توجه به نیاز منطقه تصمیم گرفته شد یک ترانس دیگر هم اضافه شود که پس از ایجاد کلیدخانه، ظرفیت این پست اکنون به ۱۰۰ مگاوات افزایش یافته است.

وی ادامه داد: نیاز بود کابل ها را بر روی کلیدخانه جدید قرار دهیم و انتقال بار را در محل پست انجام می دادیم که بابت این موضوع در روزهای اخیر خاموشی داشتیم.

شادجو اضافه کرد: در برخی محله های دیگر نیز ممکن است این خاموشی ها به دلیل زیربار بردن ظرفیت جدید اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه بر روی ۲ پست دیگر شهرستان جیرفت هم کار انجام می شود افزود: یکی از این پست ها سرجاز است که ترانس آن سوخته بود و اکنون ترانس جدید نصب شده که ظرفیت آن از ۱۵ مگاوات به ۳۰ مگاوات در حال افزایش است.

مدیر امور برق شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه در بخش اسفندقه هم ظرفیت کلیدخانه افزایش می‌یابد ادامه داد: این پست دارای یک ترانس ۱۵ مگاواتی بود که یک ترانس ۱۵ مگاواتی دیگر هم نصب شد و اکنون به جای سه فیدر (تجهیزات انتقال برق) می توانیم تا ۶ فیدر دریافت کنیم و ظرفیت افزایش یافته است.

سال گذشته و همزمان با اوج گرما، سوختن پست برق مهمی در جیرفت سبب خاموشی های چندروزه شد که به دستور استاندار کرمان انتقال ترانس که کار سخت و زمان بری است در زمانی کوتاه از دیگر مناطق استان به جیرفت انجام وبا اقدامات شبانه روزی وزارت نیرو، از تداوم خاموشی ها جلوگیری شد.

جیرفت در ۲۳۸ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر