/
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

خط انتقال گاز دیزباد-تربت حیدریه یکی از طرح‌های کلیدی اقتصادی است

تربت حیدریه ـ نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: خط انتقال گاز دیزباد - تربت حیدریه یکی از طرح‌های کلیدی اقتصادی و حتی اجتماعی خراسان رضوی است.
کد خبر : ۵۵۲۷۹

نبض نفت-محسن زنگنه در آئین بهره‌برداری خط انتقال گاز از دیزباد در نیشابور به تربت‌حیدریه برای تقویت شبکه جنوب خراسان رضوی اظهار کرد: به عنوان سخنگوی کمیسیون ویژه جهش تولید و عضو کمیسیون‌های اقتصادی و بودجه‌ای مجلس که یکسره با اعداد و ارقام سروکار دارم، عملکرد دولت را بی بدیل می دانم.

نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر تا امروز مردم آن طور که باید و شاید از خدمات دولت آگاه نشده‌اند، به خاطر ضعف اطلاع رسانی بوده است که جا دارد حوزه روابط عمومی و سخنگوی دولت فعالیت خود را برای تبیین موضوعات و تنویر افکار عمومی بیشتر کند.

وی گفت: برای تأمین بودجه کشور فروش حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت پیش‌بینی شده بود حال آنکه بدون اتکا به برجام و با وجود تحریم‌ها ظرفیت عرضه از رقم یک میلیون ۶۰۰ هزار بشکه هم عبور کرد.

زنگنه افزود: در ابتدای دولت سیزدهم با بحران قطع گاز از سوی ترکمنستان و اختلافات مالی روبرو شدیم که جریمه ۲ میلیارد دلاری را برای کشور به دنبال داشت اما به فضل الهی موضوع مالی برطرف و مقدمات واردات گاز از همسایه شمالی نیز فراهم شد.

زنگنه از خط انتقال گاز دیزباد - تربت حیدریه به عنوان یکی از طرح‌های کلیدی اقتصادی و حتی اجتماعی خراسان رضوی یاد کرد و گفت: پایداری شبکه گاز خانگی در جنوب استان و بهره مندی طرح‌های کلان اقتصادی و تولیدی از این نعمت خدادادی دست آورد خوبی برای دولت است.

۲۳ طرح تحول زیرساختی برای خراسان رضوی تدوین شده است

همچنین یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: شرق کشور و این استان دچار فقر زیرساختی است و با هدف رفع آن ۲۳ طرح تحول با ۴۰ پروژه تعریف و تدوین شد که مهم‌ترین آن خط یازدهم انتقال و گازرسانی به ۲۰۰ روستای استان است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه این فقر زیرساختی در طول سالیان متمادی انباشت و مشکل آفرین شده است، افزود: کمبود گاز و تهدید آن طی سال گذشته در تربت جام به فرصت تبدیل شد و با همت وزارت نفت از مشکل عبور کردیم.

وی نحوه انتقال فرآورده‌های نفتی به استان را یک چالش عنوان کرد و گفت: تقریباً ۲ هزار کیلومتر با مناطق جنوب کشور فاصله داریم و این مسافت طولانی خطر تعطیلی صنایع را بویژه در فصول پرمصرف بیشتر کرده است.

منبع:مهر

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر