/
۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷

امام جمعه بم: دولت سیزدهم با اتمام طرح بزرگ آبرسانی شرق کرمان مردم را امیدوارتر کرد

امام جمعه بم با اشاره به اینکه حل مشکلات آب و رفع تنش آبی از برکات افتتاح پروژه آبرسانی به بم و بروات از سد نسا خواهد بود، گفت: این طرح سال‌هاست که آغاز شده اما در دولت سیزدهم به سرانجام رسید و نقش بسیار مهمی در امیدواری مردم خواهد داشت.
کد خبر : ۵۵۳۸۷

نبض نفت _حجت الاسلام قاسم دانشی روز پنجشنبه دافزود: متاسفانه تنش‌های آبی در دنیا، منطقه، کشور و استان خشک کرمان وجود دارد که شرق استان هم از این موضوع مستثنی نیست.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در شهرهای بم و بروات چندین قنات ثبت جهانی داریم اما با توجه به کمبود نزولات جوی مردم این مناطق با مشکلات شدید آب مواجه هستند، ضمن اینکه سلامت آب این قنوات هم مورد سوال و به گفته کارشناسان آرسنیک آنها بسیار بالاست.

امام جمعه بم اظهارداشت: آب سد نسا که به زودی به دست رییس جمهور افتتاح می‌شود خوشبختانه آب بسیار سالمی است که نقش بسیار موثری در رفع تنش آبی منطقه دارد.

وی گفت: در طرح آبرسانی به بم و براوات از سد نسا، دولت‌های دیگر هم به نوبه‌ خود زحمت کشیدند اما این دولت همت کرد و به لطف خدا کار این پروژه در فاز نخست را به سرانجام رساند.

حجت الاسلام دانشی ادامه داد: مردم شرق استان به لحاظ توانمندی‌هایی که رییس جمهور و دولت سیزدهم دارند به این مقدار قانع نیستند و ما متاسفانه کمبودهای متعدد در بم داریم که عنایت دولتمردان را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه خواسته همیشگی مردم شرق استان عدالت محوری است که دولتمردان باید به این موضوع توجه داشته باشند، گفت: مردم شرق استان از دولت انتظار دارند همه وعده‌های سفر نخست به این منطقه عملی شود.

 طرح انتقال آب از سد نسا به شهرهای بم و بروات قرار است طی سفر آیت الله سید ابراهیم رییسی به کرمان فردا(جمعه) افتتاح شود.

مجموع اعتبار صرف شده برای این طرح بزرگ حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام شده که در دولت سیزدهم به مرحله بهره برداری قرار گرفته است.

خط انتقال به طول ۵۷ کیلومتر، فاز نخست تصفیه خانه، ایستگاه پمپاژ و برق رسانی به این خط از جمله مواردی به شمار می رود که آماده افتتاح و آب سد نسا طی چندروز اخیر وارد شبکه توزیع در شهرهای بم و بروات با افزون بر ۴۰ هزار نفر جمعیت شده است.

بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری جنوب شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر