/
۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان و آق قلا و عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با نبض نفت:

روابط با ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا اهمیت زیادی برای ایران دارد

نماینده گرگان و آق قلا و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا کشورهای مقتدری از نظر معادن و نفت و گاز هستند و رابطه ایران با آنها بسیار مهم است.
کد خبر : ۵۵۴۵۰

رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان و آق قلا و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در یک گفتگوی اختصاصی با نبض نفت با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به سه کشور آمریکای لاتین و تاثیر مثبت آن گفت: سفر رئیس جمهور به ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا که کشورهای مقتدری از نظر معادن و نفت و گاز هستند بسیار مهم می‎باشد. این کشورها اراضی کشاورزی خوبی دارند و ما می‌توانیم در آنجا سرمایه‎گذاری کنیم. سنگدوینی افزود: این سه کشور در حوزه نفت و گاز ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند و سرمایه‌گذارانی که تمایل داشته باشند می‌توانند در آنجا سرمایه‌گذاری مناسبی انجام دهند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس دیپلماسی دولت رئیسی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دیپلماسی جمهوری اسلامی در دولت سیزدهم و دولت آقای رئیسی با کشورهای همسایه دیپلماسی خوبی بوده است. روابط ما با کشورهایی مانند قطر، بحرین، امارات و عربستان می‎تواند روابط خوبی باشد.

نماینده گرگان و آق قلا با اشاره به اینکه در چند سال گذشته روابط ایران و عربستان روابط خوبی نبود گفت: در مقاطع زیادی عربستان برای اینکه صادرات نفت ایران را دچار چالش کند از سیاست‌های آمریکا تبعیت می‎کرد اما طی یک سال گذشته صادرات نفت ایران دو برابر شده است و عربستان در این زمینه همکاری خوبی با ما دارد....

برای آگاهی از جزئیات کامل این مصاحبه با کلیک بر روی این لینک فیلم گفتگو را ملاحظه فرمایید.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر