/
۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶

یک واحد نیروگاه برق ری پس از تعمیر به مدار تولید بازگشت

واحد شماره ۲۹ نیروگاه ری که به دلیل نشتی شدید روغن در بخش مبدل حرارتی به اجبار از مدار خارج شده بود با تلاش جهادی مهندسان این نیروگاه تعمیرات در کوتاهترین زمان ممکن رفع عیب شد و به مدار تولید بازگشت.
کد خبر : ۵۵۶۵۵

نبض نفت- این واحد در کمتر از ۲ ساعت ساعت رفع نشتی و سنکرون شد، و به شبکه سراسری تولید برق کشور پیوست.

این گزارش می افزاید: تعمیرات جهادی و شبانه روزی متخصصان نیروگاه ری در حالی است که در شرایط پیک بار تابستان قرار داریم و برای گذار از گرمترین روزهای سال و داشتن دمای مطبوع و استفاده از این دستاورد گرانبها تمام تلاش و همت خود را بکار می گیرند.

این گزارش آورده است: تلاش شبانه‌روزی کارکنان صنعت برق کشور در شرایط سخت و گرمای شدید هوا برای تامین پایدار نیروی برق و عبور بدون خاموشی از تابستان ادامه دارد.

در این گزارش تاکید شده است: باتوجه به سختی‌های تولید این حامل انرژی، شایسته است مشترکان با صرفه جویی در مصرف انرژی به تلاشگران صنعت تولید برق کشور یاری رسانده و همه با هم همیار تولید برق باشیم.

به گزارش ایرنا، نیروگاه ری علاوه بر تولید حداکثری در پیک بار گذشته، میزان تولید برق خود نسبت به سال گذشته را پنج درصد افزایش داد و بیش از ۲ میلیارد و ۳۲۱ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرد.

نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد و این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است که تولید برق آن بنا به فصول سرد و گرم سال متغیر است.

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر