/
۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱
در نشست کمیته فنی، کارآفرینی و اشتغال انجمن هم افزایی اجتماعی اقوام کشور مطرح شد؛

پیشنهادهای سازنده و عملی انجمن هم افزایی اجتماعی اقوام کشور برای رفع مشکلات تولید و رونق اشتغال

جلسه کمیته فنی، کارآفرینی و اشتغال انجمن هم‌افزایی اجتماعی اقوام کشور با حضور جمعی از صاحب نظران و فعالان صنعت شب گذشته برگزار شد.
کد خبر : ۵۵۷۷۷

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی انجمن هم‌افزایی اجتماعی اقوام کشور، جلسه کمیته فنی، کارآفرینی و اشتغال این انجمن شب گذشته(26 تیر 1402) با حضور جمعی از صاحب نظران و فعالان صنعت برگزار شد.

جواد کلاهدوزان دبیر انجمن هم‌افزایی اجتماعی اقوام کشور هدف اصلی از برگزاری این جلسه را لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر بالابردن توان اقتصادی، تولیدی و صادراتی کشور و رونق سرمایه‌گذاری و اشتغال در کشور عنوان کرد. کلاهدوزان همچنین هم‌افزایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود و استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها در بین اعضای انجمن را از دیگر اهداف جلسه ذکر کرد.

در این جلسه و به گفته صاحبان صنایع، بانک‌های معتبر خارجی با ایجاد تسهیلات ویژه، امکان افتتاح حساب‌های مختلف در سراسر جهان را برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان کشور خود فراهم می‌آورند و پس از مدتی نیز انواع اعتبارات را در اختیارشان قرار می‌دهند که لازم است در کشور ما هم در این زمینه تدابیر لازم برای دریافت تسهیلات و انتقال ارز فراهم شده و مشکلات موجود به حداقل برسد.

 

همچنین در این جلسه که با استقبال زیاد صاحبان صنعت برگزار شد پیشنهادهایی عملی در راستای رفع موانع تولید و جذب سرمایه‌گذاری مطرح شد.

  تلاش برای به روز کردن تکنولوژی واحدهای تولیدی، تقویت و توسعه صنایع پایین دستی، توسعه فناوری و تعمیق آن در زنجیره‌های اصلی ارزش صنعتی و معدنی، تثبیت قوانین و پرهیز از هرگونه تغییر و وضع خلق‌الساعه قوانین از دیگر محورهای مورد بحث در این جلسه بود.

جلوگیری از حضور بیشتر دولت در عرصه اقتصاد و حضور قوی‎تر بخش خصوصی در عرصه اقتصادی، جلوگیری از تغییرات مکرر نرخ ارز(نوسانات ارزی)، اقدامات تشویقی و ترویجی و خدمات بادوام پس از سرمایه گذاری از دیگر موضوعات مورد تاکید در این جلسه بود.

جلوگیری از تغییرات زود هنگام مقررات ارزی و پولی و گمرکی که یکی از موانع اصلی سرمایه‌گذاری داخلی وخارجی میباشد، رفع موانع نظام بانکی با انطباق آنها با دیگر نظام‌های بانکی جهان و توسعه تکنولوژی ارتباطات، مشارکت جدی با بانک‌ها ‌و موسسات مالی معتبر در جهان در زمینه توسعه منابع از جمله پیشنهادهای مطرح شده در این نشست بود.

 

همچنین به منظور جذب منابع مالی خارجی و جلب تکنولوژی‌های پیشرفته روز بر تبیین ضرورت‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی، پذیرش رویه‌های علمی تجربه شده در دنیا، دخالت مفید و سازنده دولت در فراهم کردن زمینه‌ها و زیرساخت‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی مورد تاکید اعضا قرار گرفت.

در این جلسه همچنین بر ضرورت رفع جدی و سریع موانع سرمایه‌گذاری خارجی، برنامه‌ریزی مشخص برای بهره‌گیری مناسب از سرمایه‌گذاری خارجی و ایجاد یک ارتباط دوطرفه و تعاملی و سازنده بین سرمایه‌گذارهای خارجی با بخش خصوصی تاکید شد.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر