/
۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

آمریکا از پیشنهاد خرید نفت عقب نشینی کرد

دولت آمریکا در پی افزایش قیمت نفت در هفته های اخیر، از پیشنهاد خرید نفت برای ذخایر نفت استراتژیک، عقب نشینی کرد.
کد خبر : ۵۶۰۵۳

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز دولت آمریکا هفتم ژوییه، دور جدیدی از خرید نفت برای پر کردن ذخایر نفت استراتژیک را اعلام کرده بود. آمریکا سال میلادی گذشته در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین و افزایش شدید قیمت نفت، ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از این ذخایر با هدف مهار رشد قیمت سوخت، آزاد کرده بود.

وزارت انرژی آمریکا در ماه های اخیر، ۶.۳ میلیون بشکه نفت برای پر کردن ذخایر نفت استراتژیک، خریداری کرده است.

سخنگوی وزارت انرژی آمریکا اظهار کرد: تصمیم اخیر به منزله رد پیشنهاد شرکتهای نفتی برای فروش نفت برای ذخایر نفت استراتژیک نیست بلکه این تصمیم، بر اساس شرایط بازار گرفته شده است. این سخنگو، توضیح چندانی نداد اما محدودتر شدن عرضه در بازار، باعث شده است قیمت نفت در بازار جهانی در هفته های اخیر، به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کند.

انتظار می‌رود قیمت نفت در ماه‌های آینده افزایش بیشتری پیدا کند، زیرا عربستان سعودی در اقدامی داوطلبانه، تولید خود را از ژوییه به میزان یک میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهد که علاوه بر کاهش توافق شده با شرکایش در گروه اوپک پلاس است.

به گفته منابع، موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه اعلام کرد که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۸ ژوییه، حدود ۱۵.۴ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است.

دولت بایدن گفته بود زمانی بازخرید نفت برای این ذخایر را آغاز خواهد کرد که قیمت نفت بین ۶۷ تا ۷۲ دلار در هر بشکه باشد.

سخنگوی وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد که این وزراتخانه به استراتژی خود برای پر کردن ذخایر نفت استراتژیک که شامل خرید مستقیم، بازگرداندن نفت وام داده شده به شرکت‌ها در پی طوفان‌ها و سایر اختلالات عرضه و لغو فروش برنامه‌ریزی شده در مواردی که برداشت غیرضروری تشخیص داده شود، پایبند مانده است.

آزادسازی حجم عظیمی نفت در سال ۲۰۲۲، سطح ذخایر نفت استراتژیک آمریکا را به پایینترین رکورد در حدود ۴۰ سال اخیر رساند اما تولید داخلی این کشور اکنون بالاتر رفته است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر