/
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰

کاهش داوطلبانه تولید نفت عربستان تمدید شد

عربستان سعودی کاهش داوطلبانه تولید یک میلیون بشکه در روز را به مدت یک ماه دیگر تمدید کرد و در سپتامبر هم به آن ادامه خواهد داد.
کد خبر : ۵۶۰۹۲

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز خبرگزاری دولتی عربستان سعودی به نقل از یک مقام وزارت انرژی این کشور خبر داد تولید نفت در سپتامبر، حدود ۹ میلیون بشکه در روز خواهد بود. این مقام آگاه گفت: کاهش داوطلبانه تولید برای تقویت اقدامات احتیاطی کشورهای اوپک پلاس انجام می شود که حمایت از ثبات و توازن بازارهای نفت را هدف گرفته است. وی در ادامه افزود: این کاهش اضافی ممکن است دوباره تمدید شود که سیگنالی از محدودتر شدن عرضه خواهد بود.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، اندکی پس از انتشار این خبر از سوی منابع سعودی، اعلام کرد که روسیه صادرات نفت خود را به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز در سپتامبر، کاهش خواهد داد.

تولیدکنندگان اوپک پلاس در ژوئن با ادامه محدودیت عرضه تا پایان سال ۲۰۲۴ موافقت کردند و عربستان سعودی متعهد شد کاهش تولید اضافی یک میلیون بشکه در روز را در ژوییه اعمال خواهد کرد و سپس، این کاهش داوطلبانه تولید را در اوت هم ادامه داد.

کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس روز جمعه دیدار می کنند. منابع آگاه در اوپک پلاس اظهار کرده اند که بعید است سیاست تولید نفت فعلی تغییری پیدا کند.

اوپک پلاس که ۴۰ درصد از نفت جهان را تولید می کند، از اواخر سال ۲۰۲۲ برای تقویت بازار، عرضه خود را محدود کرده است.

 قیمت نفت در پی انتشار این خبر، افزایش یافت و نفت برنت با ۴۲ سنت افزایش، به ۸۳ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه رسید.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر