/
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

حضور تاثیرگذار شرکت پالایش نفت تهران در مانور جنوب پایتخت

مانور ساعت صفر (زلزله) در شهرستان ری با اعلام فرماندار ویژه شهرستان ری و تشکیل جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان ری در ساعت 00:30 بامداد روز پنج شنبه مورخ 19 مردادماه با حضور دکتر یزدی مهر مدیرکل ستاد بحران استان تهران، بخشداران، شهرداران، مدیران ادارات در دستگاه های امدادی، اجرایی و خدمات رسان برگزار شد.
کد خبر : ۵۶۲۷۱

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت تهران این جلسه بر اساس سناریویی از پیش طراحی شده با موضوع زلزله ای 5.3 ریشتری در عمق 10کیلومتری زمین در منطقه گسل کهریزک در محدوده سایت اسکان اضطراری باقر شهر تعریف و اجرایی گردید. 
در این مانور مانند مانورهای دیگر، پالایشگاه تهران حضور فعالی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان داشت و در میدان مانور نیز با تامین تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز اعلامی از سوی فرمانداری کمک شایانی در کنترل شرایط نمود. در جلسه مذکور نمایندگان پالایشگاه گزارشی از شرایط واحدهای عملیاتی پالایشگاه و شرکت های نفتی مستقر در شهرک انرژی ری در حین زلزله تعریف شده ارائه نمودند.
بر اساس این گزارش در مانور برگزار شده با اعلام رئیس محترم عملیات نوبتکاری به عنوان مدیر بحران پالایشگاه در آن ساعات، تیم های آتش نشانی، حراست و بهره برداری در حالت آماده باش قرار گرفتند. طی بازدیدهای صورت گرفته توسط تیم های مذکور از واحدهای عملیاتی، با توجه به میزان قدرت زلزله تعریف شده (5.3 ریشتر) و مقاوم سازی های صورت گرفته در واحدهای عملیاتی و مخازن، هیچ مشکلی در فرآیند پالایش رخ نداده و فرآیند تولید فرآورده های نفتی در این شرکت و شرکت های نفتی مستقر در شهرک انرژی ادامه دار و مستمرگزارش شد.
با توجه به این موضوع که فرماندهی ارشد پدافند غیر عامل و مدیریت بحران شهرک انرژی برعهده شرکت پالایش نفت تهران می باشد، گزارشی از وضعیت تمام شرکت های نفتی مستقر در شهرک انرژی ری ارائه گردید و بیان شد تمام شرکت ها در حالت آماده باش کامل قرار گرفته تا در مقابل با پس لرزه های احتمالی تعریف شده در مانور اقدامات لازم را صورت دهند.
در این مانور یک دستگاه لودر، یک دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه ژنراتور از طرف شرکت پالایش نفت تهران در اختیار تیم های شرایط اضطراری قرار گرفت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر