/
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴

آبادان میزبان نشست شرکت‌های پالایش نفت کشورهای عضو اکو شد

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: شرکت پالایش نفت آبادان مهرماه امسال میزبان نخستین اجلاس قطب اکو است.
کد خبر : ۵۶۴۰۶

نبض نفت-حکیم قیم با اشاره به اینکه نخستین نشست برای ایجاد انجمن صنایع پالایش اکو با حضور پالایشگران داخلی و خارجی، هفته یکم مهر ۱۴۰۲ ( اواخر سپتامبر ۲۰۲۳) در محدوده منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود، تصریح کرد: با توجه به تصمیم شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و هماهنگی‌های انجام‌شده برگزاری آیین میزبانی و استقبال از نمایندگان کشورهای منطقه اکو به شرکت پالایش نفت آبادان واگذار شده است و آیین با حضور مدیران عامل شرکت های پالایشی این کشورها، همچنین مدیران پالایشگاه‌های بصره و کربلا به‌عنوان مهمانان افتخاری برگزار خواهد شد.

وی به پروژه‌های توسعه‌ای این پالایشگاه اشاره کرد و افزود: زمانی که وزیر نفت وعده افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت پالایشگاهی را داد و ۹ طرح تصویب شد، از این تعداد، چهار طرح مربوط به آبادان بود که با کمترین هزینه اجرا شد.

مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان تأکید کرد: اجرایی شدن این طرح‌ها حدود ۱۲ میلیارد دلار بودجه و چهار سال زمان نیاز داشت، اما بدون یک ریال بودجه اضافه به افزایش ظرفیت رسیدیم و باعث شد پالایشگاه آبادان در طرح‌های توسعه‌ای وزارت نفت، نقش تأثیرگذاری داشته باشد.

قیم گفت: با توجه به شرایطی که پالایشگاه آبادان داشت، این افزایش ظرفیت برای کسی متصور نمی‌شد، اما اکنون با همت کارکنان پالایشگاه، تولیدات خود را به کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه صادر می‌کنیم.

وی بیان کرد: پالایشگاه آبادان ضررده بود، اما با نگاه ویژه وزیر نفت و دولت سیزدهم، توانمندی این مجموعه صنعتی ارتقا یافت تا جایی که اکنون در حال برنامه‌ریزی برای مشارکت در طرح بهسازی و تعمیرات پالایشگاه‌های عراق و سوریه هستیم.

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر