/
۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

وزیر اقتصاد صورت حساب عملکرد سال 1401 بودجه را ارائه کرد؛ تحقق 98 درصدی منابع بودجه 1401

وزیر اقتصاد صورت حساب عملکرد سال 1401 بودجه کل کشور را زودتر از موعد قانونی به مراجع ذیربط ارائه کرد؛ این برای سومین بار است که این صورتحساب از سوی دولت در شش ماهه اول سال تهیه شده است.
کد خبر : ۵۶۴۹۹

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی بانک ملی و به نقل از شادا، وزیر امور اقتصادی و دارایی طی نامه‌ای صورتحساب عملکرد بودجه سال 1401 کل کشور را به رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل دیوان محاسبات و روسای کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس ارسال کرد.

 صورت حساب عملکرد سال 1401 بودجه کل کشور، زودتر از موعد قانونی به مراجع ذیربط ارائه شد؛ برای سومین بار است که این صورتحساب از سوی دولت در شش ماهه اول سال تهیه شده است.

 در اجرای ماده 103 قانون محاسبات عمومی کشور، ماده 1 قانون تفریغ بودجه سال های پس از انقلاب و جز 3 بند ج تبصره 19 قانون بودجه سال 1401 کل کشور اطلاعات صورتحساب عملکرد 1401 بودجه کل کشور زودتر از موعد قانونی مقرر در تهیه و به دیوان محاسبات کشور جهت تهیه گزارش تفریغ بودجه 1401 کل کشور ارائه شد.

 این صورتحساب، برای سومین بار در شش ماهه اول سال تهیه شده است (پیش از این در موعد قانونی آن یعنی پایان آذرماه، تهیه می‌شد). لذا این کار جهادی، گام مهمی در زمینه ارتقای شفافیت مالی، پاسخگویی و افزایش سودمندی گزارش تفریغ بودجه سالانه کل کشور محسوب میشود.

 صورتحساب عملکرد سالانه بودجه کل کشور تنها گزارش مالی است که نشان دهنده اطلاعات بودجه ای و عملکرد ناشی از اجرای بودجه دستگاه‌های اجرایی کل کشور است که توسط دولت جمهوری اسلامی ایران تهیه می‌شود. به منظور افزایش محتوای اطلاعاتی و سودمندی صورتحساب عملکرد بودجه سالانه کل کشور برای تصمیم گیریهای کلان، گزارش تحلیلی بر اساس اطلاعات این صورتحساب نیز تهیه شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر