/
۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

مدیرعامل شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب از متخصصان و كاركنان حفاری قدردانی و تلاش آنان را ارج نهاد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در نامه ای به عنوان مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، از همیاری و مشارکت موثر متخصصان و کارکنان عملیاتی این شرکت در مهار فوران چاه شادگان _ ۱ قدردانی و تلاش آنان را ارج نهاد.
کد خبر : ۵۷۰۹۹

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، در نامه مهندس علیرضا دانشی به دکتر حمید رضا گلپایگانی با اشاره همکاری و پشتیبانی ارزشمند متخصصان شرکت ملی حفاری ایران با همراهی متخصصان این شرکت در انجام عملیات مهار چاه شماره یک شادگان آمده است: سرعت عمل در انجام این عملیات بدون شک یکی از مهمترین درس آموخته های کشور در حوزه صنعت نفت و گاز می باشد.
دانشی در این نامه افزود: این موفقیت نشان‌دهنده تخصص و تجربه بالای همکاران شرکت ملی حفاری در مهار فوران چاه های نفت و گاز در خاورمیانه نسبت به شرکت های رقیب است‌ .
در همکاری و همیاری متخصصان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، نشت شدید و فوران نفت و گاز چاه شماره یک شادگان که در مدار تولید قرار داشت و شامگاه شنبه چهارم شهریورماه از قسمت تاج چاه ( Well Head) دچار نشتی و فوران نفت و گاز گردید‌ در مدت ۳۶ ساعت مهار و چاه ایمن سازی شد.
به دنبال اعلام شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب شرکت ملی حفاری ایران در نزدیکترین زمان ممکن گروه های عملیاتی به همراه تجهیزات از جمله پمپ تراک ( پمپ های فشار قوی) از سوی این اداره کل سیمان و انگیزش چاه و مخلوط مواد شیمیایی و کارشناسان مدیریت مهندسی با همکاری اداره کل ترابری شرکت به موقعیت چاه در گستره شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون اعزام و با مشارکت متخصصان ادارات مهندسی و بهره برداری و اداره کل حفاری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، پس از بررسی های فنی، مهار چاه به مرحله اجرا در آمد.
در این ارتباط: با تمهیدات بکارگرفته شده و اقدامات فنی با تزریق ۳ هزار و ۵۰۰ بشکه آب نمک از طریق دالیز چاه در دو مرحله ، نشتی و فوران چاه به کنترل درآمد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر