/
۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴

گرامیداشت روز آتش‌نشانی و ایمنی در ستاد و مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران

به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و ایمنی، مراسم بزرگداشتی در ستاد تهران و مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران برگزار شد.
کد خبر : ۵۷۱۴۹

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، این مراسم در تهران با حضور اعضای شورای فرهنگی و در مناطق عملیاتی با حضور مدیران، معاونان و روسای بخش های مختلف برگزار شد.
گرامیداشت روز آتش‌نشانی و ایمنی در ستاد شرکت نفت فلات قاره ایران
اعضای شورای فرهنگی شرکت نفت فلات قاره ایران با حضور در دفتر HSE، این روز را به رئیس و کارکنان این واحد تبریک گفتند.
اعضای شورای فرهنگی در این مراسم، ضمن خداقوت و خسته‌نباشید به رئیس و کارکنان پرتلاش واحد ایمنی، بهداشت، محیط زیست، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، از نقش آنان در جلوگیری از بروز حادثه قدردانی کردند.
در این مراسم، مهدی خطیبی‌نیک رئیس HSE شرکت نفت فلات قاره ایران به تشریح اقدامات این واحد در طول یک سال گذشته در مواجهه با مسائل زیست‌محیطی، جلوگیری از بروز حوادث و … پرداخت.
در ادامه هدایایی به طور نمادین از سوی شورای فرهنگی به کارکنان HSE اهدا و عکس‌هایی به یادگار گرفته شد.
گفتنی است، در این مراسم، محمدمهدی ادیب‌نیا مدیر منابع انسانی، یداله شهریاری رئیس روابط عمومی، محمدرضا کاشی سرپرست فرماندهی پایگاه بسیج، مجتبی انصاری‌نسب سرپرست حراست، مهدی قربانی رئیس خدمات اداری اجتماعی، سرکارخانم جعفری رئیس حسابداری سفارشات و … حضور داشتند.
 
مراسم گرامیداشت روز آتش‌نشانی و برگزاری مانور در منطقه قشم
مراسم بزرگداشت روز آتش‌نشانی و ایمنی و قدردانی از همکاران اداره HSE با حضور مهندس فارسی معاون عملیات تولید منطقه قشم برگزار شد.
در ابتدای این برنامه مهندس فارسی با حضور در ایستگاه آتش‌نشانی، ضمن تبریک روز آتش‌نشان، از زحمات و تلاش‌های همکاران واحد HSE به‌ویژه آتش‌نشان‌های جان بر کف تقدیر و تشکر و به سختی‌ها و خطراتی که کارکنان این اداره با آن مواجه هستند اشاره کرد.
وی، بمباران پالایشگاه آبادان در تاریخ ۷ مهر سال ۱۳۵۹ و حادثه پلاسکو که تعدادی آتش‌نشان در آنها به شهادت رسیدند را نماد ازخودگذشتی این عزیزان دانست و آتش‌نشانی را شغلی برشمرد که برای حفظ جان و سلامتی دیگران، خود را به دل آتش می‌زنند و این روحیه ایثار و فداکاری را قابل تحسین و احترام بر شمرد. وی در پایان از زحمات مدیران باتجربه و کارکنان زبده واحد HSE تقدیر نمود.
سپس آقای شریفی معاون HSE منطقه ضمن تشکر از حضور معاون عملیات تولید منطقه در واحد HSE در خصوص اهمیت جایگاه  ایمنی که با  تعهد، نظم، انضباط و مسئولیت‌پذیری در این شغل تجلی پیدا خواهد کرد،  ابراز امیدواری کرد بتوانند رسالت اصلی واحد HSE در منطقه قشم را علی‌رغم وجود مشکلات و کاستی‌ها با اتکا بر کارکنان توانمند این مجموعه به نحو موثر به سر انجام برسانند.
پس از برگزاری مراسم بزرگداشت روز ایمنی، مانور مهار آتش‌سوزی توسط همکاران واحد ایمنی منطقه برگزار شد. در این برنامه گوشه‌ای از توانمندی‌های واحد HSE در زمینه‌ مهار آتش‌سوزی و آزمایش سیستم‌های آتش‌نشانی و عملکرد نفرات این واحد بر روی مخزن شماره ۱۱ ذخیره نفت‌خام، همچنین آموزش خاموش کردن دستی آتش جهت نیروهای پالایشگاه و خدمات اداری به نمایش گذاشته شد.
در پایان نیز پس از برش کیک، از همکاران شرکت‌کننده در مراسم پذیرایی به‌عمل آمد.
 
گرامیداشت روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی در منطقه سیری
به‌مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی و یادآوری ایثارگری‌های آتش‌نشانان صنعت نفت، روز جمعه ۷ مهر مراسمی در سالن کنفرانس منطقه سیری با حضور مسئولین واحدهای مختلف برگزار شد.
در این مراسم ابتدا مهندس علیخانیها مدیر منطقه ضمن تبریک این روز به همه همکاران سکوها و منطقه به‌ویژه کارکنان HSE در رابطه با ایثار و از خودگذشتگی این عزیزان در مواقع خطر نظیر شهدای گرانقدر آتش‌نشان که هیچ‌گاه از ذهن ما محو نخواهد شد، نکاتی را بیان کرد.
سپس آقای شهریاری رئیس روابط عمومی با تبریک این روز به همکاران واحد HSE، آتش‌نشانی را یک عشق دانست و ایثار همکاران ایمنی صنعت نفت را ستود. در ادامه آقای سیادتیان معاون HSE منطقه از حضور روسا و مسئولین واحدها به‌ویژه مدیر منطقه تشکر و پیرامون برنامه‌های واحد HSE در همه زمینه‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست سخنرانی کرد و خواستار همکاری همه همکاران در این زمینه شد.
وی در مورد آموزش‌ها و تبادل همکاری توضیحاتی داد و از همه مسئولین تشکر و قدردانی کرد. این جلسه با تقدیر از همکاران نمونه ایمنی، همچنین برش کیک که به همین منظور تهیه شده بود به پایان رسید.
 
نکوداشت روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی در منطقه عملیاتی خارگ
همزمان با روز هفتم مهرماه طی مراسم با شکوهی از تلاش‌های غیور‌مردان آتش‌نشان و ایمنی منطقه عملیاتی خارگ به نحو شایسته‌ای تقدیر و تجلیل بعمل آمد.
این مراسم در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی شهید صفری منطقه و با حضور مهندس متعالی مدیر منطقه و روسا و معاونین واحدهای اداری – عملیاتی، به‌ویژه مهندس عباسی رییس واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست به‌همراه جمعی از مسئولین و کارشناسان و افسران اداره ایمنی منطقه در بعدازظهر روز جمعه هفتم مهرماه برگزار شد.
در ابتدای مراسم آقای حداد مسئول روابط عمومی منطقه با ارائه قطعات مناسبتی این ایام فرخنده و تقارن آن را با هفته وحدت و میلاد پیامبر مهربانی‌ها، همچنین میلاد موسس مذهب جعفری به فال نیک گرفت، سپس مهندس عباسی با ارائه گزارش جامعی از عملکرد واحد ایمنی در طول یک سال گذشته منتهی به هفتم مهرماه به توضیحات مبسوط در این رابطه پرداخت. انجام حجم قابل توجه از کارهای صورت گرفته در این بازه زمانی با کمترین نرخ حادثه از نکات برجسته گزارش مهندس عباسی بود.
سپس مهندس متعالی مدیر منطقه نیز در سخنانی ضمن تبریک این روز ملی به تلاش‌گران عرصه ایمنی و سلامت و به‌ویژه به آتش‌نشانان منطقه و سکوهای دریایی ابوذر و فروزان که با رشادت تمام همواره آماده نهایت خدمت‌رسانی در شرایط اضطراری هستند به بحث و تبادل‌نظر در راستای گزارش عملکرد واحد ایمنی پرداخت و مجموع عملکرد واحد مزبور را قابل قبول دانست. در همین راستا و به پیشنهاد مدیر منطقه، ۲ سهمیه ویژه تسهیلات رفاهی خارج از سهمیه معمول به مجموعه اداره ایمنی واگذار شد. در ادامه برنامه، مسئولین واحدهای عملیاتی و اداری به بحث و تبادل‌نظر در خصوص چالش‌های پیش‌رو در حوزه ایمنی پرداختند که با ارائه راهکار از سوی مدیر منطقه مباحث جمع‌بندی شد.
 گفتنی است، در پایان مراسم کیک مناسبتی این روز ملی توسط مهندس عباسی رییس واحد ایمنی منطقه برش داده شد و کام همکاران شیرین گشت.
 
گرامیداشت روز آتش‌نشانی و ایمنی در منطقه عملیاتی بهرگان
به مناسبت هفتم مهر روز آتش‌نشانی و ایمنی، مهندس بیرانوند جانشین مدیر منطقه بهرگان و جمعی از مسئولین واحدها به منظور تکریم و تقدیر از زحمات کارکنان واحد ایمنی و آتش‌نشانی در محل ایستگاه H.S.E حضور یافته و مورد استقبال آقای فارابی رئیس واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست و همکاران خونگرم و خوش‌برخورد ایشان قرار گرفتند.
در این مراسم مهندس بیرانوند ضمن تبریک این روز به همکاران آتش‌نشانی و ایمنی، از تلاش‌های شبانه‌روزی یکایک همکاران ارجمند در صیانت از تاسیسات، سلامت نیروی انسانی و محیط زیست تقدیر و تشکر کرد.
با توجه به موقعیت منطقه بهرگان و موضوع انجام مسئولیت‌های اجتماعی، واحد ایمنی همیشه به موارد مهار آتش در بخش امام حسن و روستاهای اطراف، همچنین شهرستان‌های گناوه و دیلم کمک‌های شایانی کرده است.
در پایان مهندس فارابی، ضمن خیرمقدم به مسئولین، به‌ویژه جانشین مدیر منطقه از حضور این عزیزان تشکر و پیرامون عملکرد واحد HSE منطقه گزارشی ارائه و از همکاری تنگاتنگ واحدها، همچنین رعایت اصول ایمنی و مقررات HSE قدردانی و خواستار ادامه همکاری، همدلی و فرهنگ‌سازی بیش از پیش همکاران و واحدها در رعایت اصول ایمنی، به منظور ایجاد محیطی ایمن جهت کارهای روزمره شد.
در پایان مراسم، عکس‌های دسته‌جمعی توسط واحد روابط عمومی به یادگار گرفته شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر