/
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲

تولید محصولات صادرات‌محور؛ نیاز کنونی مجموعه‌های تولیدی کشور است

سرپرست تاپیکو در بازدید از واحد‌های تولیدی خوزستان: تولید محصولات صادرات‌محور؛ نیاز کنونی مجموعه‌های تولیدی کشور است.
کد خبر : ۵۷۳۶۱

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت ستاره  خلیج فارس ،دکتر بابک افقهی سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) و هیأت همراه در دومین روز از سفر استانی به خوزستان، از چند مجتمع تولیدی در آبادان بازدید کرد.
دکتر افقهی صبح چهارشنبه ۱۹ مهرماه جاری از پایانه صادراتی نفت پاسارگاد در بندر امام خمینی(ره) بازدید کرد.
وی ضمن گفت‌وگو با مدیرعامل نفت پاسارگاد از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و اقدامات این شرکت در حوزه صادرات قیر قرار گرفت.
دکتر افقهی و هیأت همراه همچنین از اسکله ۳۶ محور طلایی نیز بازدید کردند.
در این بازدید، مدیرعامل نفت پاسارگاد در خصوص مزایای این اسکله گفت: حضور نفت پاسارگاد در این اسکله ظرفیت بارگیری کشتی‌های با تناژ بالا را افزایش خواهد داد.
اسفندیار تصریح کرد: مطالعات اولیه و بازبینی مجدد طرح کارشناسی پروژه محور طلایی در دستور کار بوده که منتظر تأییدیه‌های لازم از سوی شستا و تاپیکو هستیم.
سرپرست تاپیکو هم ضمن استماع گزارش‌ها و اقدامات انجام شده، خواستار بررسی این طرح شد.
نفت پاسارگاد به عنوان بزرگترین تولید‌کننده قیر در خاورمیانه ۶ مجتمع تولیدی و ۲ پایانه صادراتی دارد.
بازدید از پتروشیمی شیمی بافت
دکتر افقهی سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) با حضور در پتروشیمی شیمی بافت ضمن بازدید از این مجتمع طی نشستی با مدیران این شرکت بر نگاه به آینده و تولید محصولات صادرات‌محور در مجموعه‌های تولیدی کشور تأکید کرد.
دکتر افقهی سرپرست هلدینگ تاپیکو ضمن قدردانی از مدیران و کلیه پرسنل شرکت برای دستیابی به موفقیت‌های مختلف در یک سال اخیر، تصریح کرد: برای بقای شرکت باید نگاه به آینده معطوف شود و آینده چیزی نیست جز توسعه محصول و توسعه بازار، لذا از تولید محصولات جدید با محوریت صادرات‌گرا بودن آن نباید غافل شد.
به گزارش روابط عمومی پتروشیمی شیمی بافت، وی از پروژه تولید محصولات جدید پتروشیمی شیمی بافت که با نگاه صادرات‌محور طراحی و برنامه‌ریزی شده تقدیر و تأکید کرد: اگر در مجموعه‌های تولیدی کشور نگاه صادرات‌محور وجود داشته باشد و متناسب با آن برنامه‌ریزی شود در نتیجه بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های کشور اعم از اقتصاد، اشتغال و کیفیت محصولات تولیدی بیمه خواهد شد.
در ابتدای این جلسه مهندس رستمی مدیرعامل پتروشیمی شیمی بافت، به بیان فعالیت‌های انجام شده در راستای حفظ و تداوم تولید، فروش محصولات و رشد سودآوری پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته چالش‌هایی در دریافت خوراک داشتیم که توانستیم با مدیریت ایزوبوتن بخشی از این موانع را رفع نموده و بهای تمامژ شده را به گونه‌ای تنظیم کنیم که شرکت حاشیه سود مناسبی داشته باشد. البته با توجه به مشکل تأمین خوراک که منجر به کاهش تولید شد اما با این وجود با توجه به روند فروش محصولات و بهره‌وری مطلوب، شرکت با رشد ۳۸۳ درصدی سودخالص نسبت به سال قبل از آن روبرو شد.
رستمی در ادامه به چالش‌ها و موانع تولید هر دو سایت شرکت اشاره کرد و گفت: با انعقاد قرارداد‌های بلندمدت خوراک با تأمین‌کنندگان داخلی، تأمین خوراک از منابع داخلی و انجام پروژه ساخت ۲ دستگاه مخزن کروی دومنظوره جهت خوراک و محصول جانبی و نیز انجام پروژه ساخت یک دستگاه برج جداسازی جهت تغلیظ ایزوبوتن در جهت رفع این موانع اقدام نمودیم.
وی در پایان طرح‌های توسعه‌ای شیمی بافت را در افق ۱۴۰۶ تشریح نموده و اظهار‌امیدواری کرد با انجام این پروژه‌ها ظرفیت تولید شرکت ۱۰۰ درصد خواهد شد.
آغاز عملیات اجرایی دو پروژه بزرگ و مهم در پتروشیمی شیمی بافت
در جریان بازدید سرپرست هلدینگ تاپیکو از پتروشیمی شیمی بافت عملیات اجرایی پروژه ساخت دو مخزن کروی ۱۰۰۰ تنی و پروژه ساخت برج تغلیظ خوراک ورودی (ایزوبوتن) شروع شد.
با حضور دکتر افقهی سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) و دکتر برامکی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی پروژه ساخت دو مخزن کروی ۱۰۰۰ تنی و پروژه ساخت برج تغلیظ خوراک ورودی (ایزوبوتن)کلنگ زنی شد.
به گزارش روابط عمومی پتروشیمی شیمی بافت، پروژه ساخت مخزن با هدف فراهم آوردن شرایط دریافت حداکثری خوراک به منظور افزایش تولید و کاهش توقفات ناشی از التهابات بازار فروش و پروژه ساخت برج تغلیظ خوراک ورودی با هدف افزایش غلظت ایزوبوتن ورودی، بهبود کنترل راندمان تولید و استفاده از خوراک‌های با ایزوبوتن کمتر به بهره‌برداری خواهد رسید.
پتروشیمی شیمی بافت از سال گذشته با نگاهی به آینده، طرح‌ها و پروژه‌هایی را در افقی ۵ ساله طراحی و برنامه‌ریزی کرده تا در جهت افزایش بهره وری و راندمان تولید و نیز ارزش افزوده بالا گام‌های محکم و بلندی بردارد.
بازدید سرپرست تاپیکو از شرکت شیمیایی فرآورد قشم
بابک افقهی سرپرست تاپیکو در ادامه سفر خود به شهرستان بندر ماهشهر و حضور در شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ تاپیکو، از شرکت شیمیایی فرآورد قشم بازدید به عمل آورد.
به گزارش روابط عمومی شرکت شیمیایی فرآورد قشم؛ سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) در جریان این بازدید گفت: با توجه به لزوم افزایش بهره وری باید تلاش کنیم که با استفاده از پتانسیل‌های موجود در بازار‌های داخلی و خارجی و همچنین افزایش ظرفیت تولید به تناسب نیاز بازار این مهم را محقق سازیم.
سپرست تاپیکو ضمن اشاره به اهمیت استفاده از استراتژی‌های روزآمد بازرگانی، ایجاد ظرفیت‌های خلق ارزش برای آیندگان را از مهمترین اهداف شرکت‌ها در ابعاد توسعه بازار و محصول برشمرد.
سرپرست شرکت شیمیایی فرآورد قشم نیز ضمن تشریح اقدامات صورت‌گرفته در شرکت و میزان تولید و فروش اظهار داشت: پرسنل این شرکت تمام توان خود را به کار خواهند گرفت تا ضمن تأمین حداکثری نیاز بازار داخلی بتوانیم با ارتباط‌گیری مناسب، از ظرفیت‌های بازار‌های بین‌المللی نیز بهره‌مند شویم و بهره‌وری خود را افزایش دهیم.
گفتنی است شرکت شیمیایی فرآورد قشم از شرکت‌های زیرمجموعه شستا و در تولیدات صنایع پایین دست صنایع پتروشیمی در سایت یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی واقع شده و فعالیت اصلی شرکت شیمیایی فرآورد قشم، تولید محصولات پلی‌اتیلن از جمله کیسه سه لایه پلی‌اتیلنی FFS، شیرینک و پالت است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر